Avatar billede nanker_phelge Nybegynder
07. april 2003 - 15:38 Der er 30 kommentarer

Avi på dvd'en!

Goddag
Jeg har optaget min kusines bryyllup, og det er smidt ind på pc'en i .avi og konvertede det til Divx da jeg fik at vide det var en god ide!. Nu skal det smides på en videocd og det skal kun læses af min dvd afspiller som ikke læser divx eller avi!. Hvad gør jeg!. 60 på højkant!
Avatar billede superanden Nybegynder
07. april 2003 - 15:41 #1
lav det om til mpg format så er det lige til at brænde...
Avatar billede hcm Nybegynder
07. april 2003 - 15:42 #2
Du kan evt. brænde det ud som en VCD eller en SVCD. Det kan (bl.a.) gøres via Nero, som selv kan klare konverteringen fra AVI.
Avatar billede nanker_phelge Nybegynder
07. april 2003 - 15:43 #3
superanden>> Har jeg regnet ud, men hvordan?
Avatar billede kalleferm Nybegynder
07. april 2003 - 15:43 #4
Kan Nero egentlig splitte en fiil op, hvis den er for stor til en CD?
Avatar billede nanker_phelge Nybegynder
07. april 2003 - 15:43 #5
hcm >> Vil jeg prøve
Avatar billede hcm Nybegynder
07. april 2003 - 15:46 #6
kalleferm>> Nero kan ikke selv splitte filen - Jeg har ihvertfald ikke fået den til det, men du kan bruge VirtualDub http://www.afterdawn.com/articles/archive/cut_avi_with_virtualdub.cfm
Avatar billede kalleferm Nybegynder
07. april 2003 - 15:47 #7
Tak. :-)
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. april 2003 - 15:49 #8
En bedre Mpeg konverter er BBmpeg ( findes på www.dvdrhelp.com) Bedre billede.

Hvor lang er filmen i tid? kan den ikke være på en CD?
Avatar billede nanker_phelge Nybegynder
07. april 2003 - 15:50 #9
hcm >> Den siger bare filformat ikke understøttet
Avatar billede kalleferm Nybegynder
07. april 2003 - 15:52 #10
Jensendk - taler du til mig? Kan ikke helt huske det... men lidt over to timer i hvert fald.
Avatar billede hcm Nybegynder
07. april 2003 - 15:53 #11
Det er så nok fordi jeg har købt et plug-in til Nero... Prøv evt. jensendk's svar. Jeg kender det ikke, så jeg kan ikke hjælpe dig med den. Når så du har den konverteret til mpg, kan du benytte Nero til at lave en VCD
Avatar billede nanker_phelge Nybegynder
07. april 2003 - 15:54 #12
jensendk >> Den er splittet på 2 cd'er....De skal vel egentlig bare koncerteres men hvilket program?
Avatar billede nanker_phelge Nybegynder
07. april 2003 - 15:54 #13
hcm >> Hvilket plug-in er det hvad hedder det?
Avatar billede hcm Nybegynder
07. april 2003 - 15:56 #14
kalleferm>> http://www.dvdrhelp.com/panasonic.htm
(undskyld jeg blander mig, jensendk, men jeg var lige på siden)  :-)
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. april 2003 - 15:57 #15
2 timer.. Lidt fristende at brænde den på en DVD.. Det  vil passe RET flot..

nanker> Adobe premiere findes i en 30 dages trial.. Hvis du stadig har de originale AVI'er, så kan den trylle med dine scener, klippe og klistre ret elegant.
Avatar billede nanker_phelge Nybegynder
07. april 2003 - 15:58 #16
jensendk >> Ahvad?. Jeg har en dvd brænder...og dvd cd'ermen hvordan osv...
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. april 2003 - 16:02 #17
nanker> Hvis du har 2 timers AVI, så skulle du da overveje at brænde det på en DVD. Du kan få meget bedre kvalitet ud af det.  2 timer passer lige med en 4.7Gb DVD disk.

Hent Adobe Premiere i trial udgaven, den virker i 30 dage.. Der kan du rette dine AVI'er til og gøre hvad du vil. bare vær færdig inden de 30 dage er gået.

Hvis trial'en ikke indeholder Mpeg encoderen, så kan jeg godt overtales til at  konverterer dem til MPEG2 DVD ready format, så de kan fedtes sammen til en film.

Fik du ikke noget softwaremed til din DVD brænder?  Typisk følger Sonic's MyDVD med,  og den kan faktisk lave DVD'er direkte fra AVI film.

Har du fået optioner nok nu ;-)
Avatar billede zyco Nybegynder
07. april 2003 - 16:03 #18
Brug denne guide til at lave en Vcd http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=11

Den er på dansk
Avatar billede hcm Nybegynder
07. april 2003 - 16:06 #19
Jeg mener at det er dether, men kan ikke lige dobbeltchecke nu..
http://www.nero.com/en/index.html#c1040051347750
Avatar billede nanker_phelge Nybegynder
07. april 2003 - 16:07 #20
jensendk jo fik sonics med gut ide vil lige lege lidt med det....
Avatar billede hcm Nybegynder
07. april 2003 - 16:08 #21
For DVD konverteringen, se nederst på samme side
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. april 2003 - 16:11 #22
Sonic laver  nogle ret søde ting... ;-)
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. april 2003 - 16:13 #23
Avatar billede hcm Nybegynder
07. april 2003 - 16:13 #24
Hmmm, ja, jeg er jo ikke selv den lykkelige ejer af en DVD-brænder, så jeg må pænt vente.
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. april 2003 - 16:13 #25
hcm> Me2.. Venter på min.. Kommer ca 1/5....
Avatar billede jensendk Nybegynder
08. april 2003 - 07:58 #26
Lukketid?
Avatar billede nanker_phelge Nybegynder
13. april 2003 - 14:04 #27
Hmmm...Jeres forslag virker ikke skærer det lige ud i pap...

Avi Divx Fil skal konverteres til mpeg så den kan smides på en svcd så den kan ses i dvd afspilleren
Avatar billede walte09 Nybegynder
13. april 2003 - 14:36 #28
Avatar billede nanker_phelge Nybegynder
13. april 2003 - 15:30 #29
Forstod vist ikke. Jeg skal konverter en DIVX!!!!!!! fil til svcd....og har prøvet TMPGEnc den siger at format er unsupported
Avatar billede lindskou31 Nybegynder
18. november 2003 - 10:48 #30
hej du kan brænde avi/divx filer med programmet MAGIX Movies to CD og DVD