Avatar billede jroi Nybegynder
07. april 2003 - 14:01 Der er 4 kommentarer

Flash knapper til Dreamweaver

Hei
Lurer på hvordan jeg lager en flash knapp Template som jeg kan hente opp i Dreamweaver (Styles)...

Jeg synes det er vanskelig å linke opp sider på flashknapper i DW.

vh
jroi
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. april 2003 - 15:49 #1
Du laver en knap i flash og tilpasser stagen's størrelse til knappens. Du smider din knap ud på stagen, markerer den og åbner action-panelet hvor du indsætter følgende kode:

on(release){
  getURL(link, "_self");
}

og i et layer over laver du et dynamisk tekstfelt med variablen 'text'.

Du kan så indsætte knappen i din html alle de steder du vil, bare de står i den følgende kode:

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="550" HEIGHT="400" id="boys" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="knap.swf?text=home&link=index.html"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src="knap.swf?text=home&link=index.html" quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH="550" HEIGHT="400" NAME="boys" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>

Altså hvor du selvfølgelig ændrer value og src, samt værdierne for variablerne 'text' og 'link' til dit eget formål.

*.Pyroman
Avatar billede jroi Nybegynder
07. april 2003 - 15:56 #2
ok. Men jeg er intressert o hvordan man lager en bottun template swt fil...
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. april 2003 - 19:59 #3
Så forstår jeg ikke hvad du mener. -En flash template fil?
Avatar billede jroi Nybegynder
09. april 2003 - 15:52 #4
Ja. Hvis du går i Dreamweaver og går på "insert > et eller annet > Flash button" så kan du velge å sette inn flashknapper basert på en template. De filene heter SWT og gjør det lettere å bruke flashknapper i DW. Du lager en template som genererer swf filer fra DW... Skjønner?

vh
jroi