Avatar billede nzc Nybegynder
04. april 2003 - 16:16 Der er 1 løsning

FastObjects

Hej!

Jeg er igang med at lege med FastObjects og java. Jeg kan bare ikke få forbindelse min db. Min kode er:

ptj.opt filen
[schemata\MySchema]
oneFile = false

[databases\MyBase]
oneFile = false

[classes\MyClass]
persistent = true

enhance.bat
ptj -enhance -inplace -update

javakode
import org.odmg.ODMGException;
import org.odmg.ObjectNameNotUniqueException;
import org.odmg.ObjectNameNotFoundException;
import com.poet.odmg.*;

public class Test{

    public static void main(String[] args) throws ODMGException {
        Database db = new Database();
        db.open("FastObjects://LOCAL/MyBase", Database.OPEN_READ_WRITE);
......

fejlen er:
com.poet.odmg.POETDatabaseNotFoundException: Unable to find the database files to open the database. (-2031)
    at com.poet.odmg.misc.ODMGBindingSupport.databaseNotFound(Unknown Source)
    at com.poet.rt.db.adapter.poet.ExceptionConverter.convert(Unknown Source)
    at com.poet.rt.db.adapter.poet.POETDatabase.open(Unknown Source)
    at com.poet.rt.db.LocalPersManagerFactory.getPersistenceManager(Unknown Source)
    at com.poet.odmg.Database.getFreshPersistenceManager(Unknown Source)
    at com.poet.odmg.Database.open(Unknown Source)
    at Test.main(Test.java:10)

Linie 10 er "db.open("FastObjects://LOCAL/MyBase", Database.OPEN_READ_WRITE);" bare sårn i er med :)

Nogen der sårn lige umiddelbart kan se problemet ?

On forhand thanx

NZC
Avatar billede nzc Nybegynder
04. april 2003 - 16:37 #1
ahrg

man skal putte enhance.bat i samme dir som .class filerne :P

lukker :)