Avatar billede mikdam Nybegynder
04. april 2003 - 10:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdele værdier i kolonne som kommasepareret

Jeg har en kolonne på 64 rækker der hver indeholder en værdi - jeg vil gerne "flette" dise rækker så værdierne kommer til at være i én celle og hvor værdierne er adskilt af et komma eller semikolon.
Avatar billede jkrons Professor
04. april 2003 - 10:41 #1
Hvorfor i én celle? Hvis du gemmer i flere kolonner kan du automatisk gemme som en semikolonsepareret fil.
Avatar billede mikdam Nybegynder
04. april 2003 - 10:44 #2
Jeg skal sende en liste over lokalnumre til et et firma der så udtrækker en telefonstatistik og deres system skal bruge dataene adskilt med komma.
Avatar billede jimse Nybegynder
04. april 2003 - 10:48 #3
Jamen så skal du bare vælge filer/gem som og i filtype vælger du filtype-cvs
Avatar billede jimse Nybegynder
04. april 2003 - 10:49 #4
Undskyld csv (det giver en semikolonopdelt fil.
Avatar billede jkrons Professor
04. april 2003 - 10:51 #5
Her er en makro, der kan. Stå i den første af de 64 rækker (jeg går ud fra at de står lige under hinanden). Resultatet kommer til at stå i B1. Udskift alle B1 med den celle, det sakal stå i.

Sub Makro1()
For i = 1 To 64
a = a & "," & ActiveCell.Value
ActiveCell.Offset(1, 0).Activate
Next i
Range("b1").Value = Mid(a, 2, Len(a))
Range("B1").Activate
End Sub
Avatar billede mikdam Nybegynder
04. april 2003 - 10:56 #6
jkrons - kan du ikke lige forklare hvordan jeg opretter denne makro?
Avatar billede jkrons Professor
04. april 2003 - 11:01 #7
Klik på Alt+F11. I værktøjslinien klikker du på pilen ved siden af knap nr. 2 fra venstre. Vælg Module.

Kopier ovenstående kode til ruden til højre.

Når du skal bruge den i regnearket vælger du Funktioner - Makro - Makroer. Marker makro1 og klik på afspil.