Avatar billede scriptworld Nybegynder
16. november 2000 - 15:27 Der er 9 kommentarer

Dynamiske formularer

Allo!

Jeg sidder med et stort problem...

jeg har en MySQL database med nogle poster.

Jeg har lavet det sådan, så den spytter alle dataene ud på en side, så yderst til venstre står varenavn , og på midten står prisen i et tekstfelt.

Det er nu meningen at man kan opdatere de priser man vil og så trykke Opdater i bunden.

Men, men, men... Hvordan kan jeg kalde de felter som prisen står i, noget unikt, så den ikke bare hedder name=\"pris\" men noget i retning af name=\"pris1\", name=\"pris2\" osv. Kan man ikke bruge name=\"pris<? echo $id; ?>\" som en løsning?

Hvis ja, hvad vil variablen så hedde, når man bruger UPDATE i mysql?

Hedder den mysql_query(\"UPDATE FROM varer SET pris=\'$pris$id\'......

eller?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2000 - 15:29 #1
Du kan f.eks. få fat i navnet $pris1 på denne måde

  $i=1;
  echo ${\'pris\'.$1};
Avatar billede jd Nybegynder
16. november 2000 - 15:34 #2
ikke \'update from\', men kun \'update varer set...\'

/Jon@z
Avatar billede ramlev Nybegynder
16. november 2000 - 15:38 #3
du kan også kalde alle dine felter i formen for :

pris[], og alle felterne vil blive kaldt : pris[1],pris[2]....pris[n]

så kan du i din while statement køre den indtil alle pris[n] er gennemgået ...
Avatar billede scriptworld Nybegynder
16. november 2000 - 15:42 #4
Lad os antage at jeg vil bruge id-nr. og jeg vil ændre vare i Lava Lamper kategorien. I den kategori er der 3 vare:

Lampe 1 -  ID: 458
Lampe 2 -  ID: 475
Lampe 2 -  ID: 745

Jeg retter prisen på lamperne, i de teksfelter der kommer til at hedde:

<input type=\"text\" name=\"pris<? echo $id; ?>\" value=\"<? echo $pris; ?>\">

Så trykker jeg Opdater, og får nu tre variabler der hedder:

pris458
pris475
og pris745

Men hvad skal jeg skrive i mysql_query(\"UPDATE varer SET pris=\'?????\' WHERE id=\'$id\'\");

Avatar billede scriptworld Nybegynder
16. november 2000 - 15:44 #5
Ramlev>> Kan du ikke lige sige det mere præcist?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2000 - 15:48 #6
Du kan løbe $HTTP_POST_VARS igennem for at se hvilke variabler du har.
Avatar billede jd Nybegynder
16. november 2000 - 16:24 #7
scriptworld-> Jeg går ud fra at du mener problemet ligger i at alt det der <input type=\"text\"... er inden i en løkke og update-queryet udenfor, men hvorfor ikke bare sætte $var=${\'pris\'.$id} nederst i løkken, og så sætte SET pris=\'$var\' i queriet?

/Jon@z
Avatar billede scriptworld Nybegynder
16. november 2000 - 17:31 #8
Tak

Det virkede
Avatar billede jd Nybegynder
16. november 2000 - 20:40 #9
så lidt!

Men hvad så med at acceptere?