Avatar billede psychomania Nybegynder
04. april 2003 - 09:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Fjern html kode fra dokument

hejsa eksperter.

jeg er i gang med at lave en html editor og er i gang med en funktion som fjerner html koderne så der kun er selve siden tilbage.
den måde jeg bruger nu er LANGT fra optimal.
lige nu bruger jeg

text1.text = replace(text1.text, "<body>", "")

og denne måde fjerner ikke et html-tag hvis det for eksempel hedder <body background="red">.
hvordan kan jeg få den til det?

jeg skal have programmet til at finde <body> og markere ALT der kommer før det og slette det som en begyndelse.
bagefter skal den finde html-koder/javascript i resten af dokumentet.

er der nogen det kan hjælpe mig med dette problem??

hilsen tommy
Avatar billede helmet Nybegynder
04. april 2003 - 10:49 #1
Lyder som en opgave for regular expressions. For at bruge det i VB skal du tilføje referencen til Microsoft VBScript Regular Expressions 5.5

Et eksempel på opgaven ved brug af regular expression og uden brug af regular expressions kan se her. http://www.4guysfromrolla.com/webtech/042501-1.shtml
Avatar billede martin_moth Mester
04. april 2003 - 17:34 #2
Jeg har lavet et svar til en der bare skulle finde tabeller i et html-dukument. Det gælder blot om at finde start- og slut-tags ( < og > ) og slette ale i mellem dem...

http://www.eksperten.dk/spm/258484
Avatar billede psychomania Nybegynder
07. april 2003 - 13:01 #3
martin_moth >> jeg kan desvære ikke bruge dit svar til noget da jeg ikke kan få den ombygget så den virker. hvis du kan hjælpe mig med dette problem så er pointene dine ellers er jeg desvære nød til at afvise. jeg er rimelig ny til vb men kan dog en del i forvejen... men der er dog grænser... :( jeg vil blive glad hvis du kan hjælpe mig med dette.
Avatar billede martin_moth Mester
07. april 2003 - 13:26 #4
Ideen er at søge efter start-tags og sluttags. Alt imellem disse er html-kodse, som du fjerner.

Det er ikke en lille opgave, men går man systematisk til værks, kan det sagtens lade sig gøre. Jeg gider ikke selv bruge tid på at lave det for dig, men hjælper meget gerne med konkrete spørgsmål vedr. fremgangsmåden.

Spørgsmålet er - har du brug for det? Kan du ikke bare få vist html-siden i en browser, markerer alt, og smide det ind i en text-editor - det tager 5 sekundter :o)
Avatar billede psychomania Nybegynder
07. april 2003 - 13:46 #5
martin_moth >> jeg er ved at lave en HTML editor som skal være i stand til at strippe en HTML-fil for HTML-tags. jeg har fået en løsning som virker. men du får lidt point alligevel for at have forsøgt at hjælpe mig :)