Avatar billede jesper_cph Nybegynder
03. april 2003 - 16:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Find position i score tabel

Jeg har en tabel tblScores

Hvor følgende dataer liger

idUser    intScore
1          50
2          100
3          500
1          6000
3          600

I denne tabel kan der godt ligge for 10-20.000 forskelligere idUsers, der bliver gemt en rækker hvor gang deres score bliver gemt.

Det jeg gerne vil lave et udtræk af er f.eks. idUser3's bedste score, samt hvilken position dette placerer ham på i forhold til de andre deltagere. I dette tilfælde skulle den spytte intScore=600 og pos=2 da idUser1 har en bedre score

Jeg vil gerne undgå at skulle trække alle 10.000 idUsers bedste score ud og så lave loop med asp for at tælle frem til hvilken plads deltageren ligger.
Avatar billede mortrr Praktikant
03. april 2003 - 16:51 #1
Det må blive:
SELECT COUNT(*) AS UserRank
FROM (SELECT MAX(intScore) AS maxScore FROM tblScores GROUP BY idUser) DERIVEDTBL
WHERE (maxScore >=(SELECT MAX(intScore) FROM tblScores WHERE idUser = 3))
Avatar billede jesper_cph Nybegynder
03. april 2003 - 18:21 #2
Fantastisk :)