Avatar billede jezpr Nybegynder
03. april 2003 - 14:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Position/afstand mellem billeder som kommer via loadMovieNum

Hej!

Jeg skal lave et script som kan hente en række jpg'er ind i dokumentet ved runtime. Og det kan mit script tilsyneladende også finde ud af - MEN - jeg skal samtidig stille dem op på en række med en fast afstand, og her kommer jeg til kort. Ellers skulle fordelen være, at man blot ændrer i antal og lægger sin jpg'er det korrekte sted.

Her er mit script som ligger på scenen:

stop();
antal = 5;
afstand = 100;
for (counter=1; counter<=antal; counter++) {
    loadMovieNum(counter+".jpg", counter);
    setProperty(counter+".jpg", _x, afstand);
}
Avatar billede barklund Nybegynder
03. april 2003 - 15:27 #1
Jeg ville nu nok gøre det som:

stop();
antal = 5;
afstand = 100;
var t;
for (counter=1; counter<=antal; counter++) {
    t = _root.createEmptyMovieClip("holder"+counter,counter);
    t.loadMovie(counter+".jpg");
    t._x = counter*afstand;
}
Avatar billede jezpr Nybegynder
04. april 2003 - 10:01 #2
Hej barklund!

Det er bare rigtig godt, det kan bruges. Skriv det lige som et svar, så får du point.
Avatar billede barklund Nybegynder
04. april 2003 - 10:04 #3
Jo tak :)
Avatar billede barklund Nybegynder
04. april 2003 - 10:15 #4
Tark for point :)