Avatar billede tybz Nybegynder
03. april 2003 - 13:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Auto break ved TD ved lange ord

Har en tabel hvor <TD>erne er sat med fast størrelse.
Problemet er hvis man har et MEGET langt ord (I dette tilfælde et link som tekst) inde i en TD så bliver TDen bredere.
Nogen der ved om man kan sætte en slags wrap på så den tvinger teksten ned på ny linie i stedet for at den udvider TDen.
Avatar billede schaefner Juniormester
03. april 2003 - 13:31 #1
Du kan vil bare selv lave et break i linket
Avatar billede schaefner Juniormester
03. april 2003 - 13:33 #2
Du kan med CSS få den overflødige tekst skåret væk.
Avatar billede schaefner Juniormester
03. april 2003 - 13:34 #3
Men umiddelbart, så kan du ikke få et automatisk break i teksten med ren html.
Avatar billede tybz Nybegynder
03. april 2003 - 13:40 #4
schaefner: hvordan laver jeg det med CSS ?
Avatar billede werd Nybegynder
03. april 2003 - 13:54 #5
>>schaefner
med ren html? Du kan skam heller ikke gøre det med programmering hvis det er det du tænker på!

>>tybz
du kan ikke få delt ordene med - automatisk, men du kan godt få teksten til at hoppe ned på næste linie hvis den er for lang.
Avatar billede tybz Nybegynder
03. april 2003 - 13:57 #6
werd: Det er fint nok for mig.
Men hvordan ?
Avatar billede werd Nybegynder
03. april 2003 - 14:02 #7
du forstår ikke hvad jeg mener... det er kun hvis der er flere ord den sender et af ordene ned på næste linie, ikke hvis det er et langt ord!
Avatar billede schaefner Juniormester
03. april 2003 - 14:06 #8
werd >>
http://www.php.net/manual/en/function.wordwrap.php, den deler da, men selvfølgelig ikke udfra længden af cellen :)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. april 2003 - 16:38 #9
.txt{
    word-wrap: break-word;
    }
Avatar billede olebole Juniormester
07. april 2003 - 12:27 #10
<ole>

word-wrap hár ikke noget med CSS at gøre ... det er en proprietær IE-property

/mvh
</bole>
Avatar billede martin181 Nybegynder
08. april 2003 - 15:43 #11
Kan du ikke bare sætte width på dine <TD>-felter?

<TD WIDTH="50">Tekst</TD>
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2003 - 16:01 #12
Jo ... men det hjælper ikke på dette problem.
Det kan løses med noget JavaScript, men det bliver en temmelig tung og klodset løsning  :)
/mvh
Avatar billede tybz Nybegynder
08. april 2003 - 16:07 #13
Jeg skriver jo også i teksten at jeg HAR sat fast størrelse på TDen.
Jeg kan sagtens kode mig ud af det.
Efterspurgte bare om der var en ting i HTML så man kunne slippe for dette men det er der åbenbart ikke.