Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.
Vælg menuen Data/Pivotabel Vælg Microsoft Excel liste eller database og tryk næste Marker dit dataområde (inklusive navnene øverst) og tryk næste Træk navn over på række Træk dato over på kolonne Træk Ja/nej over på data Vælg udfør Højreklik med musen på det grå dato-felt og vælg "Grupper og disposition" og herefter "grupper..." Vælg her at sorteringen skal være efter måneder.
Vælg menuen Data/Pivotabel Vælg Microsoft Excel liste eller database og tryk næste Marker dit dataområde (inklusive navnene øverst) og tryk næste Træk navn over på række Træk dato over på kolonne Træk Ja/nej over på kolonne Træk Ja/nej over på data Vælg udfør Højreklik med musen på det grå dato-felt og vælg "Grupper og disposition" og herefter "grupper..." Vælg her at sorteringen skal være efter måneder.
Denne gang virker det. Rækkefølgen på de data du placerer på kolonne bestemmer også tabellens layout. Hvis du vælger denne type løsning kan det godt betale sig, at prøve sig lidt frem.
Det tror jeg også de øvrige "eksperter", der har svaret på spørgsmålet er enige i - de er så vidt jeg lige husker - noget skrappere udi pivot-tabeller, end jeg er.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.