Avatar billede operator Nybegynder
16. november 2000 - 12:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

popup/tekst: giver 300 points!

Hej,

har et lille problem med director [nybegynder men har et projekt der irriterer]

hvordan laver man pop-up vinduer i director? når man trykker på et link eller et stykke grafik skal der poppe et vindue op med forklaring. Er der nogen der kan hjælpe?

anden spørgsmål: hvordan får man en tekst frem når curseren er over et object [ligesom i alt funktion i html]???

jeg udlover 300 points og en tak i det færdige projekt som er en interaktiv cd-rom om solsystemet:-)

Thankx
OPerator
Avatar billede crunch Nybegynder
16. november 2000 - 12:27 #1
til pop-op vinduer kan du bruge MIAW (movie in a vindow)..  her laver du bare en ny projector du kan åbne med den anden...

til at aktivere et Movie In a Window (der er en kategori om dette når du åbener dit lingo bibliotek)kan du f.eks. bruge.

med roolover kan du f.eks. bruge:

on mouseover
open window \"vindue1\"
end

hvis din projector hedder \"vindue 1\"
Avatar billede operator Nybegynder
16. november 2000 - 12:44 #2
--->crunch:

mouseover er ik\' i 8.0 men mouseWithin virker efter hensigten!

gracias amigo! du er en guttermand!

pointsene er dine [ka du ik\' også lige hjælpe med teksten når cursor er over et billede]

Min gruppe siger tak!
MMF

Avatar billede crunch Nybegynder
16. november 2000 - 13:04 #3
prøv at lægge dette script på spriten med billedet. (som behavior script)

on mouseenter me
open window \"vindue1\"
end

(:
Avatar billede kanding Nybegynder
07. december 2000 - 00:07 #4
Med hensyn til pop up kan du bare have et text felt liggende uden for stage\'n og så kan du lave denne rutine:

on popUp txt
member(\"popup\").text = txt
sprite(100).loc = point(200,200)
sprite(101).loc = point(250,250) --ok knap
end

on lukPopUp
sprite(100).loc = point(1000,1000)
sprite(101).loc = point(1000,1000) --ok knap
end

--på ok knappen har du denne behavior

on mouseUp me
lukPopUp
end
Det er hardcoded hvor den skal placeres og i hvilken sprite den ligger men det kan du arbejde videre med. Ok knappen skal også placeres rigtigt. Du kan evt sætte det helle op præcis hvor du vil have det og så rykke det -1000 pixels ud af stagen, så kan du lægge 1000 til sprite\'sne locH når de skal ind og trække 1000 fra når de skal væk. Du kunne også bruge en ekstra sprite med et bitmap som baggrund.

Med hensyn til teksten når cursor er ind over, så lyder det som de tooltips som findes i fx. windows. Jeg har en tooltip behavior på mit site som du kan kopiere. www.kanding.dk