Avatar billede forgalt Nybegynder
02. april 2003 - 23:09 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

GUI Program

Er der nogen der kender til et GODT program til at modellere GUI'er. Det er et krav at programmet kun tilføjer det absolut nødvendige kode til GUI klassen.
Jeg har fundet et program der hedder Bluette, men det understøtter ikke java 2 :(
Avatar billede disky Nybegynder
02. april 2003 - 23:13 #1
SunOne fra www.javasoft.com er et virkeligt godt værktøj til både GUI design og udvikling.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2003 - 23:14 #2
Du mener et program hvor du drop-and-dragger komponenter ind
og der så genereres Java kode ud fra det ?

Borland JBuilder kan gøre det - Personal Edition er gratis
og kan hentes hos www.borland.com.

NetBeans fra www.netbeans.org kan gøre det.
Avatar billede viht Nybegynder
03. april 2003 - 00:59 #3
Det næste skridt fra drag and drop programmering er en smertefuld hjernedød :) Det er roden til alt ondt!

DONTS:
- Lær kun de mest simple layout-managere at kende
- Bliv irriteret over hvor "dumme" de er
- Slå alle layout-managere fra
- Placer alt manuelt med pixels nøjagtighed
- Bliv træt af den tid det tager (det tager en evighed at justere)
- Brug en GUI-Builder
- Bliv frustreret over ikke at kunne få det til at fungere sammen med sit program
- Begynde at programmere Visual Basic
- Lide hjernedøden :-)
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2003 - 08:46 #4
viht:
Har du drukket noget du ikke kunne tåle ?

GUI designere er ret smarte, MEN man skal selvfølgelig være klar til at håndrette koden,
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2003 - 08:51 #5
Nogen kan lide GUI-buildere andre kan ikke.

Keg kender en der har fundet et kompromis: han laver Whatever.java + Garbage.java
og så bruger han GUI-builder på Garbage.java, kigger på den genererede kode
og skriver så sin egen kode i Whatever.java.

Enhver sin stil.
Avatar billede quaid Nybegynder
03. april 2003 - 09:46 #6
Hvis man har tid nok, og en meget large arbejdsgiver, så er det da fint nok at sidde og pusle med koden i notepad.
Men selvfølgelig slipper man ikke uden om at man SKAL forstå den kode, som GUI værktøjet genererer.
QD::
Avatar billede quaid Nybegynder
03. april 2003 - 09:48 #7
Hvis du har RIGELIGT med RAM, så hent Forte fra SUN.
QD::
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2003 - 09:50 #8
rigeligt, betyder mere end 128 MB
Avatar billede viht Nybegynder
03. april 2003 - 09:57 #9
Arbejdsgiveren behøver ikke være large, han har ikke råd til at lade være synes jeg. Du behøver jo heller ikke pusle med koden i notepad, men jeg har endnu ikke arbejdet med et projekt der var for stort til at have i JCreator.
Avatar billede viht Nybegynder
03. april 2003 - 10:00 #10
disky:
Det har jeg ikke, var min udmelding for hård? Jeg har vel ret til at udtrykke min stil ligesom i jeres :) Det er jo et frit land. Jeg synes GUI designere gør mere skade end gavn..
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2003 - 10:14 #11
så du synes alle programmer skal være helt uden GUI, altså køre i ren text mode ?

Eller hvad ?

Går du også på internettet med LYNX browseren, for IE og lignende er jo GUI.

Selvfølgelig må du havde din egen mening
Avatar billede quaid Nybegynder
03. april 2003 - 10:15 #12
viht: alle meninger er naturligvis velkommne!
Men det er et faktum at en programmør der er dygtig til at programmerer, kan få banket betydeligt mere GUI op med et værktøj!
Ikke et ondt ord om JCreator! Bruger den selv også.
QD::
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2003 - 10:24 #13
viht>

Det er en helt valid mening at man ikke skal bruge GUI buildere. Du behøver
ikke undskylde. Det er ikke sikkert at alle er enige, men det er en anden
sag.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2003 - 10:26 #14
disky>

Han har ikke sagt noget om at programmer skal være uden GUI.

Han har sagt at når man bør håndkode i sin GUI i.s.f. at få
genereret koden.
Avatar billede r9 Nybegynder
03. april 2003 - 18:37 #15
Det kan lige nævnes at IntelliJ i næste version kommer med en GUI builder.
Og hvis der er nogen som kan lave en god java editor, så er det de drenge fra Jetbrain's.
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2003 - 18:47 #16
r9:
fedest så bliver det bedste udviklingsværktøj endnu bedre.
Avatar billede bohbs Nybegynder
03. april 2003 - 18:49 #17
IntelliJ er bare tungt, meget tungt, men det skal det jo være når det er stort og i Java... Godt man har power i maskinen, ellers skulle man vente på GUI'en i det...
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2003 - 18:51 #18
er det tungt ?

Hvad er det for en maskine du kører det på ?

Kører bedre på min P3 1GHz end Jbuild, eclipse, Forte, Netbeans osv.
Avatar billede r9 Nybegynder
03. april 2003 - 18:57 #19
Personligt synes jeg at IntelliJ kører bedre end JBuilder, NetBeans, Forte, Together, men ikke bedre en Eclipse.

IntelliJ har dog langt flere fede funktioner end eclipse.

Men intelliJ kører bedst med 1GHz og 512RAM som min.
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2003 - 18:59 #20
Eclipse er bare ikke et særligt godt værktøj, synes det er ulogisk opbygget på flere områder, og når ikke IntelliJ til knæene.
Avatar billede r9 Nybegynder
03. april 2003 - 19:00 #21
Disky:
100% enig
Avatar billede bohbs Nybegynder
03. april 2003 - 19:16 #22
En XP2000@2200, og det lakker stadig i gui, kan mærke det er slow, har brugt kawa før (simpelt men dårligt)
Avatar billede bohbs Nybegynder
03. april 2003 - 19:17 #23
Oprettelse af projekter i IntelliJ er en pain, ulogisk at man skal angive lib hver gang...
Avatar billede r9 Nybegynder
03. april 2003 - 19:21 #24
bohbs:

tja, det kunne godt være lettere, men igen, hvor tit opretter du nye projekter..
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2003 - 19:21 #25
Hvis du synes IntelliJ er ulogisk, skal du gå i en meget stor bue uden om Eclipse og JBuilder
Avatar billede bohbs Nybegynder
03. april 2003 - 19:24 #26
ja jeg bryder mig heller ikke meget om dem, men det er jo smag og behag, noget ingen kan blive enige om...
Avatar billede forgalt Nybegynder
08. april 2003 - 22:06 #27
Jeg synes at SunOne er ok, men et værktøj der kunne opnå en kvalitet som man finder i visual studio .net ville f..... være rart. Dog genererer sunone kun den nødvendige kode....det må da siges at være et stort plus.
Points goes to disky
Avatar billede disky Nybegynder
08. april 2003 - 22:17 #28
jeg takker og bukker :)

Held og lykke med GUI'en