Avatar billede jensbn13 Nybegynder
02. april 2003 - 18:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge mellem php / asp ?

Jeg er nybegynder programør gå igang med at lave en 3d chat et stort arbejde men jeg ved ikke hvad der er lettest at programere chatten
i Php / asp ?
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
02. april 2003 - 18:27 #1
Det kommer meget an på hvilken form for programmør du er.
Er du til ASP har du sikkert med Visual Basic eller Basic af en eller anden art og udvikler webs i et firma, som bruger Microsoft produkter.

Benytter du PHP er du sikkert C-programmør eller C++ ... altså noget mere hardcore i mine øjne. Du kan li' Linux for det det er -og du har flair for komplekse programmeringsmetoder.

ASP er nemt at læse og forstå men PHP vil jeg mene læner sig meget mere op af et rigtigt programmerings-sprog:)

Du dømmer selv.
Hvis du bruger IIS og gerne vil benytte PHP er det intet problem.
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. april 2003 - 18:39 #2
hmm stiller man sådan et spørgsmål i php kategorien vil svaret stort set altid være brug php og stiller du spørgsmålet vil svaret stort set altid være brug ASP..
Jeg roder ikke selv med asp og dette ville naturligvis også være en ag grundende til at jeg ville anbefale dig at bruge php, men men men
når du arbejder med php frem for asp vil du oftest opleve at php arbejder hurtigere, og ud over det så i dit sammenhæng bliver du også nød til at bruge en database hvor man i php bruger mySQL og oftest bruger man access i ASP
er dette tilfeldet vil jeg meget fraråde at bruge ASP da jeg har oplevet at en access er så pisse langsom at den får asp til at time out ved blot små 1000 records i en tabel.
bare lidt comments her fra
Avatar billede fbb Nybegynder
02. april 2003 - 22:35 #3
bacce.dk du kan også bruge MySQL til asp ;)
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. april 2003 - 23:10 #4
fbb-> ja det ved jeg skam godt
ref fra mit spm...
"oftest bruger man access i ASP "
Avatar billede fbb Nybegynder
02. april 2003 - 23:13 #5
Hov fik jeg ikke lige med... Den tag jeg på MIG ;)
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
02. april 2003 - 23:15 #6
;-) helt i orden