Avatar billede buzzer Nybegynder
02. april 2003 - 15:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

getURL ved hjælp af parameter...

Hvordan laver jeg en knap i flash MX der henter en variabel i en <param name> og derefter åbner en ny URL i et borwser vindue..

Jeg skal bruge parametere for, at jeg undgår at skulle rette i min flash file hver gang jeg ændre mit link.

Min <parma name> ser sådan her du:
<param name=movie
value="/internet/test/test.nsf/res/test_bestillingesvarer/$file/test_bestillingesvarer.swf?OpenElement&hrefParm=/internet/test/test.nsf/web/Bestillingsvarer?opendocument&targetParm=content">

Er der nogle som kan hjælpe mig...??
Avatar billede petemc Nybegynder
02. april 2003 - 16:18 #1
Ja!

I din Flash movie lave en knap og give den følgende action;

on (release) {
    getURL(myLink+"&targetParm="targetParm, "_blank");
}

(du kan erstatte "_blank" med "_selv" for at åbne i samme vindue)

I din HTML kan du skrive din sti efter swf nanvet;

myMovie.swf?myLink=/internet/test/test.nsf/res/test_bestillingesvarer/$file/test_bestillingesvarer.swf?OpenElement&hrefParm=/internet/test/test.nsf/web/Bestillingsvarer?opendocument&targetParm=content

Husk at swf navnet komme 2 steder i din HTML, en til IE, en til Netscape

Will program for Beer ;O)
Avatar billede petemc Nybegynder
02. april 2003 - 16:20 #2
oops, så lige en ekstra parameter...
din knap code skulle ser sådan ud;
on (release) {
    getURL(myLink+"&hrefParm="+hrefParm+"&targetParm="targetParm, "_blank");
}
you get the idea...
Avatar billede petemc Nybegynder
02. april 2003 - 16:24 #3
for Flash 6 player kan også skrives
<param name="FlashVars" value="myLink=/internet/test/test.nsf/res/test_bestillingesvarer/$file/test_bestillingesvarer.swf?OpenElement&hrefParm=/internet/test/test.nsf/web/Bestillingsvarer?opendocument&targetParm=content" />

i OBJECT tags
og

flashvars="myLink=/internet/test/test.nsf/res/test_bestillingesvarer/$file/test_bestillingesvarer.swf?OpenElement&hrefParm=/internet/test/test.nsf/web/Bestillingsvarer?opendocument&targetParm=content"

i EMBED tags.
Avatar billede petemc Nybegynder
02. april 2003 - 16:27 #4
Den fuld HTML;

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="720" HEIGHT="576" id="myMovie" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="myMovie.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#EEEEEE> <param name="FlashVars" value="myLink=/internet/test/test.nsf/res/test_bestillingesvarer/$file/test_bestillingesvarer.swf?OpenElement&hrefParm=/internet/test/test.nsf/web/Bestillingsvarer?opendocument&targetParm=content" />
<EMBED src="myMovie.swf" quality=high bgcolor=#EEEEEE  WIDTH="720" HEIGHT="576" NAME="myMovie" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" flashvars="myLink=/internet/test/test.nsf/res/test_bestillingesvarer/$file/test_bestillingesvarer.swf?OpenElement&hrefParm=/internet/test/test.nsf/web/Bestillingsvarer?opendocument&targetParm=content"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>
Avatar billede petemc Nybegynder
02. april 2003 - 16:28 #5
(sorry about Ekspertens HTML formatting ;)
Avatar billede buzzer Nybegynder
02. april 2003 - 16:31 #6
jeg får denne her fejl:
Scene=Scene 1, Layer=knap, Frame=1: Line 2: ')' or ',' expected
        getURL(http://www.liveimage.dk+"&hrefParm="+hrefParm+"&targetParm="targetParm, "_blank");
Avatar billede buzzer Nybegynder
02. april 2003 - 16:34 #7
ok - sådan nu virker det .....
Jeg takker mange gange :D:D:D
Avatar billede petemc Nybegynder
02. april 2003 - 16:34 #8
mangle en "+" før targetParm;

  getURL(http://www.liveimage.dk+"&hrefParm="+hrefParm+"&targetParm="+targetParm, "_blank");

mit fejl, soz ;)
Avatar billede petemc Nybegynder
02. april 2003 - 16:41 #9
Cheers Buzzer, og tak for points ;O)
Avatar billede buzzer Nybegynder
03. april 2003 - 09:13 #10
Hej igen petemc - Måske var jeg lidt for hurtig med at sige at det virker. ;)

Jeg får værdien "0" op i mit adresse felt i browseren, når jeg klikker på min flash banner og ikke hele min URL streng. Kan det passe??
Avatar billede petemc Nybegynder
03. april 2003 - 09:21 #11
Der mangler noget efter http://www.liveimage.dk og før &hrefParm. Er det ikke en asp eller php script du vil kalde?
f.eks.
http://www.liveimage.dk/mit.asp?hrefParm=bla, bla&targetParm=.....