Avatar billede fatter_keine Nybegynder
02. april 2003 - 14:11 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

oversigt over hvor besøgende kommer fra

Jeg har en MySQL indeholdende tabellen Visitors (ip, link, pixels)

deriblandt er link den vigtigste...

Der skal komme en oversigt over alle forskellige "link"

og hvis der er 2 der minder om hinanden skal den tælle dem som den samme (sådan at www.siden.dk og www.siden.dk/index.html, opfattes som den samme)

Der skal ud for hver enkelt vises hvor mange enkelt besøgende der er kommet fra den tilhørende "link", og det skal være et link sådan at man kan se hvilke ip'er der har besøgt, og opløsningen på disse...
Avatar billede exp Juniormester
02. april 2003 - 14:19 #1
Det er forholsvis simpelt at lave det du ønsker (kan dog ikke lige huske koden, men det fylder ikke meget...).

Men er det nu en god idé?

Hvad nu hvis en besøgende kommer fra www.gratishost.dk/brugernavn1 eller www.gratishost.dk/brugernavn2 -- så vil de begge stå som at du kommer fra www.gratishost.dk, og det er jo lidt misvisende...
Avatar billede exp Juniormester
02. april 2003 - 14:19 #2
mener iøvrigt det er:
echo $_SERVER['HOST'];
Avatar billede exp Juniormester
02. april 2003 - 14:23 #3
echo $_SERVER['HTTP_HOST'];
måske endda
echo basename($_SERVER['HTTP_HOST']);
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
02. april 2003 - 14:25 #4
Kan den så ikke bare skrive www.gratishost.dk i oversigten, og hele stien når man klikker sig ind i "www.gratishost.dk" eller en hvilken som helst anden for den sags skyld....
Avatar billede razor Nybegynder
02. april 2003 - 14:26 #5
fatter_keine: Jeg forstod ikke helt dit spørgsmål - hvad er problemet?
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
02. april 2003 - 14:30 #6
razor> Jeg har allerede opsnappet oplysningerne om de besøgende i min MySQL, nu skal jeg bare trække dem ud sådan at det bliver lidt mere overskueligt, sådan at de grupperes efter hvor de kommer fra....

BTW: hvis link er tom skal de smides ind i en "menu" der kaldes "Adresselinien"
Avatar billede exp Juniormester
02. april 2003 - 14:31 #7
så skal du jo lave noget med at når der udskrives til oversigten, så udskriver den fra http:// til første næste "/"

og så i <a href="<?php echo den lange version ?>"><?php echo den korte version ?></a>
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
02. april 2003 - 14:34 #8
exp> ja noget i den stil... og så skal den tælle hvor mange af disse den fanger i hver enkelt oversigt
Avatar billede exp Juniormester
02. april 2003 - 14:36 #9
<a href="<?php echo den lange version ?>"><?php echo den korte version ?></a> (<?php echo antal fra database ?>)
Avatar billede hbhansen Nybegynder
02. april 2003 - 14:39 #10
Hvis det er din egen ser vil jeg anbefale open source projektet awstats
http://awstats.sourceforge.net/
Avatar billede dumazz Nybegynder
02. april 2003 - 14:39 #11
exp> Ja det har jeg også fundet frem til, men hvordan er koden til at få fremstillet en oversigt ??? DISTINCT , kan man vel godt bruge, men som mit navn antyder skal jeg have noget hjælpe til at lave koden...
Avatar billede dumazz Nybegynder
02. april 2003 - 14:40 #12
fatter_keine> Håber ikke det gør noget jeg blander mig, jeg står og skal ha lavet en bruger oversigt...
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
02. april 2003 - 14:44 #13
Okay hvad er DISTINCT ??? dumbass> det gør ikke noget at du blander dig, måske kan dig og exp finde ud af noget sammen, jeg har ikke fantasi nok til selv at kaste mig ud i alt for meget...

Håber i har en ide om hvad det er jeg skal have lavet !!!
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
02. april 2003 - 14:46 #14
hansen> jeg agter ikke at bruge et sådan projekt, det er grafisk hvilket jeg ikke har brug for, og vil samtidig gerne lære lidt kode, op gennem "udviklingen" !!!
Avatar billede exp Juniormester
02. april 2003 - 14:49 #15
Den lette løsning:
Registrer 2 url's, en lang og en kort.

$sql = "select distinct korturl, langurl, hits from database order by hits desc"

$result = mysql_query($sql);
while($rs = mysql_fetch_array($result)) {

    $korturl = $rs['korturl'];
    $langurl = $rs['langurl'];
    $hite = $rs['hits'];

    <a href="<?php echo $langurl; ?>"><?php echo $korturl; ?></a> (<?php echo $hits; ?>)

}
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
02. april 2003 - 14:55 #16
Det fylder meget i dben at oprette 2 links... man kan vel også lige så godt cutte den efter den er skrevet...

Men hvordan gøres det.... det i har lavet indtil nu kunne jeg også have lavet, bortset fra at jeg ikke kendte distinct, men det er jo nok noget med kun at tage et resultat går jeg ud fra...
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
02. april 2003 - 14:56 #17
Den der fanger link hedder $_SERVER['HTTP_REFERER'];
Avatar billede exp Juniormester
02. april 2003 - 15:02 #18
Du kan evt lege lidt med dette:
www.firewerx.dk/www/txtparser.php
Avatar billede exp Juniormester
02. april 2003 - 15:02 #19
Og skrev jo også at det var den lette løsning, ikke nødvendigvis den bedste *S*
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
03. april 2003 - 22:25 #20
let løsning ??? jeg har ikke fået noget kode endnu !!!
Avatar billede exp Juniormester
04. april 2003 - 09:35 #21
Jeg har beskrevet fremgangsmåden... ikke koden.
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
04. april 2003 - 12:51 #22
exp> ja den fremgangsmåde havde jeg liggende i forvejen, jeg skal bare have lavet noget kode...
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
09. april 2003 - 20:01 #23
Nå lukker, fik jo ikke meget hjælp her... men giver EXP 80 point...
Avatar billede exp Juniormester
09. april 2003 - 20:12 #24
okay, men har jo næsten givet dig det hele...
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
09. april 2003 - 20:16 #25
Jeg har ikke fået noget ud af det.... uden kode står jeg på bar bund....
Avatar billede exp Juniormester
09. april 2003 - 20:38 #26
du har da fået masser af kode - noget du selv skal tilpasse...