Avatar billede duno Nybegynder
02. april 2003 - 13:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen kontakt til DB

Hej jeg har følgende kode... den skal kunne uploade et billede til en /log/ mappe og den skal samtidig lægge en sti til det uploadede billede in i databasen (roskilde.mdb) den del med upload af billede.. den virker, men jeg får ikke lagt et link til billedet i databasen, og den peger heller ikke videre til uploadpic.asp som den burde... kan nogen se fejlen???

jeg er ret overbevist om at koden ligger i dette stykke kode....

    Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.open = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\www2\skole-guiden\db\roskilde.mdb;"
    ' Billedestien indsættes i BilledeTabel
    for each file in Upload.Files
      strSQL = "Update BilledeTabel SET Sti = '" & File.Filename & "' WHERE PersonID LIKE '" & Session("ID") & "'"
      myConn.Execute(strSQL)
next

personSQL = "UPDATE PersonTabel Set Billede = 'Ja' WHERE PersonID =" & Session("ID") & ""
myConn.Execute(personSQL)
rs.Close
Set rs = Nothing
response.redirect("billedevalg.asp")
end if
%>

Her er den fulde kode hvis det giver et bedre overblik!!!

<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

' Limit file size to 50000 bytes, throw an exception if file is larger
Upload.SetMaxSize 100000, True

' Undgå samme filnavn på to billeder
Upload.OverwriteFiles = False

' Intercept all exceptions to display user-friendly error
On Error Resume Next

' Perform upload

Count = Upload.SaveVirtual("/log/")
If Err then
' 8 is the number of "File too large" exception
If Err.Number = 8 Then
  Response.Write "Billedet er over 100kb. <br><br> <a href=""uploadpic.asp"">Prøv et andet billede.</a>"
Else
  If Err <> 0 Then
      Response.Write "Der opstod en fejl " & Err.Description
      Response.Write "<br><br> <a href=""uploadpic.asp"">Prøv igen.</a>"
    end if

else
    Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.open = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\www2\skole-guiden\db\roskilde.mdb;"
    ' Billedestien indsættes i BilledeTabel
    for each file in Upload.Files
      strSQL = "Update BilledeTabel SET Sti = '" & File.Filename & "' WHERE PersonID LIKE '" & Session("ID") & "'"
      myConn.Execute(strSQL)
next

personSQL = "UPDATE PersonTabel Set Billede = 'Ja' WHERE PersonID =" & Session("ID") & ""
myConn.Execute(personSQL)
rs.Close
Set rs = Nothing
response.redirect("billedevalg.asp")
end if
%>
Avatar billede dk_akj Nybegynder
02. april 2003 - 13:35 #1
Har du en fejlmelding ??

//akj
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. april 2003 - 13:36 #2
Prøv for test at fjerne denne linje:

On Error Resume Next

Så kommer der højst sansynligt en fejl meddelse som beskriver fejlen.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
02. april 2003 - 13:37 #3
Hmm..

Ret:
strSQL = "Update BilledeTabel SET Sti = '" & File.Filename & "' WHERE PersonID LIKE '" & Session("ID") & "'"
til:
strSQL = "Update BilledeTabel SET Sti = '" & File.Filename & "' WHERE PersonID = '" & Session("ID") & "'"

//akj
Avatar billede duno Nybegynder
02. april 2003 - 15:00 #4
Jeg får følgende fejl....

Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method: 'file.Filename'

/roskildeny/uploadscript.asp, line 29

dette er linie 29

strSQL = "Update BilledeTabel SET Sti = '" & File.Filename & "' WHERE PersonID LIKE '" & Session("ID") & "'"
Avatar billede tsunami Nybegynder
02. april 2003 - 17:51 #5
Dumt spørgsmål nok... men hvor i kildekoden uploader du billedet og hvor componenten får af vide hvad den skal uploade... ???
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. april 2003 - 17:53 #6
Prøv at bruge:

File.Path

i stedet for File.Filenname i SQL sætnignen

strSQL = "Update BilledeTabel SET Sti = '" & File.Path & "' WHERE PersonID LIKE '" & Session("ID") & "'"
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. april 2003 - 17:55 #7
Eller hvis du vil havdet selve filnavet så

File.Name
Avatar billede duno Nybegynder
02. april 2003 - 20:52 #8
Med file.path får jeg selve adressen til der hvor billedet ligger... jeg får så ikke den oprindelige fejl mere.. men heller ikke noget billede.. da jeg også selv peger ind i den mappe jeg vil hente billedet fra og peger derfor selv på

http://www.skole-guiden.dk/log/

og stien bliver så

http://www.skole-guiden.dk/log/d:/www2/skole-guiden/log/test1.jpg

jeg vil kun gemme selve navnet på filen... altså test1.jpg i databasen...

med file.name.. lader det til at jeg kommer et skridt nærmere.. men.. linket til filen bliver ..... Blob ... ved ikke hvad det betyder .. men det står der i databasen.. og prøver jeg at hente billedet bliver det til

http://www.skole-guiden.dk/log/blob... intet "efternavn" intet andet end Blob... hvad betyder det????
Avatar billede meilby Nybegynder
03. april 2003 - 00:26 #9
Hvis du går tilbage til måde med File.Path kan du gøre sådan her
<%
    strTest = File.Path
    strTemp = InStrRev(strTest, "/") +1
    strLen = Len(strTest)
    strLen = strLen - strTemp
    strBillede = Mid(strTest, strTemp, strLen)
    response.write strBillede
%>
så står der test1.jpg i strBillede variablen
Avatar billede duno Nybegynder
21. april 2003 - 00:12 #10
hvis man skrive sådan her så virker det.. sike en oplevelse.. i skal have tak for hjælpen...

strSQL = "Update PersonTabel SET Sti = '" & File.ExtractFileName & "' WHERE PersonID LIKE '" & Session("ID") & "'"

det var det her der virkede File.ExtractFileName lidt plat at det er så lidt der skiller en fra succes.. eller fiasko.. :o)