Avatar billede chsko6 Nybegynder
02. april 2003 - 12:36 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Prob. netværk windows XP

hej

jeg er ved at sætte et lille hjemmenetværk op, med 2 computere og en switch. På begge computere ligger Windows XP prof.

Jeg har kørt netværksguiden på begge computere, jeg kan også se den anden computer inde i netværksteder, men når jeg prøver at logge ind på den anden computer melder den følgende fejl:

//pc2  er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.

Netværksstien blev ikke fundet.

og så kan man trykke OK

Hvad skal jeg gøre for at løse dette problem?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
02. april 2003 - 12:39 #1
1: tjek at alle maskiner står til "enkel fildeling"

2 : lav en share. ellers virker det ikke.,
Avatar billede chsko6 Nybegynder
02. april 2003 - 12:43 #2
Hvor tjekker jeg henne at maskinerne er instillet til enkel fildeling?

Jeg har delt alle harddiske
Avatar billede 1nsane Nybegynder
02. april 2003 - 12:52 #3
hvordan prøver du på at komme ind på den anden pc ?

skriver //pc2 ????
for hvis du skriver oppe i explorer vinduet er det \\pc2
Avatar billede chsko6 Nybegynder
02. april 2003 - 12:56 #4
Jeg klikker på "netværkssteder" på skrivebordet, inde i den mappe kan jeg se den anden computer, men når jeg forsøger at klikke mig ind på den derfra melder den fejl. Kan heller ikke logge ind fra explore
Avatar billede kenp Novice
02. april 2003 - 13:14 #5
har du oprettet den samme bruger/konto på begge computere, det plejer at hjælpe.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. april 2003 - 13:14 #6
Du har delt enten en eller flere mapper drev eller filer

Marker en af disse filer eller mapper i stifinder. Højreklik og vælg deling. Nu kan du se hvordan du har delt filen. Man kan dele på mange måder, enten fuld deling, deling m password, eller at man kun kan få lov til at se filen. Du kan jo prøve at sige du deler filen fuld m. password, sæt et password og se om du så ikke kan få lov til det.

Hvis du har en firewall kan det også være den som er skyld i at du ikke kan få lov til at se noget på den anden pc. Du har hul igennem du kan jo se den anden pc. Du må så enten slå firewall fra eller lære den den anden pc´s IP adresse at kende ved at Add den i firewallen under trusted zone
Avatar billede 1nsane Nybegynder
03. april 2003 - 12:43 #7
på den pc du skal logge ind på højre klikker du på denne computer og der vælger du administrer og så vælger du lokale brugere og grupper så vælger du grupper og under administratore tilmelder du brugeren du vil logge ind med fra den anden pc, så kunne det godt tænkes du kunne komme ind.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. april 2003 - 23:11 #8
Takker for point :)
Avatar billede 1nsane Nybegynder
04. april 2003 - 13:13 #9
takker for point, hvad var der egentligt nøjagtigt galt ?