Avatar billede sparkl Nybegynder
02. april 2003 - 10:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Automatisere build af solution....

Hej,

er der nogen der ved hvordan man kan builde en hel solution, uden at skulle gøre det manuelt gennem Visual Studio.
Avatar billede burningice Nybegynder
02. april 2003 - 11:08 #1
du kan køre compileren fra kommandoprompten...
Avatar billede odegaard Nybegynder
02. april 2003 - 11:16 #2
Fx.
c:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705\vbc.exe /t:library /out:\bin\MyComponent /r:Microsoft.VisualBasic.dll /r:System.dll /r:System.Data.dll /r:System.XML.dll MyComponent.vb
Avatar billede sparkl Nybegynder
02. april 2003 - 14:33 #3
ja... har leget lidt med det.. Men kan ikke få den til at tage sig af en hel solution.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
02. april 2003 - 14:36 #4
Du kan jo lave en fin bat fil med alle dine underprojekter i.
Avatar billede sparkl Nybegynder
02. april 2003 - 14:49 #5
Jeg ved ikke hvordan jeg skal opnå at builde alle mine filer i solutionen. Jeg har prøvet at køre CSC på *.cs filerne. Men den eneste den har succes med at kompilere er AssemblyInfo.cs.

Det jeg ønsker at opnå, er det samme som build kommandoen i Visual Studio gør. Dette resulterer i én enkelt dll fil for hver projekt, som den ligger i bin folderen.
Avatar billede odegaard Nybegynder
02. april 2003 - 14:54 #6
Ups undskyld. Det eksempel jeg kom med var til vb compiling. Du sagde jo ikke noget om C#, men så skal du bare udskift vbc.exe med csc.exe

Du kan sagtens inkludere flere af din .cs filer i din kommandolinje (/r). Glem alt om du solution-fil. Det er noget Visual Studio benytter.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
02. april 2003 - 16:22 #7
Prøv at kigge på dette projekt:
http://nant.sourceforge.net/
Avatar billede burningice Nybegynder
02. april 2003 - 17:09 #8
hvis du vil compile alle .cs-filerne i et dir skal du bruge /recurse-flagget
Avatar billede sparkl Nybegynder
03. april 2003 - 11:55 #9
hej igen,

jeg får en masse fejl ved alle mine aspx.cs filer hvor der mangler en assembly reference. Hvordan tilføjer jeg disse referencer? Jeg har ikke problemet når jeg laver en build i Visual Stuido.
Avatar billede burningice Nybegynder
03. april 2003 - 12:00 #10
sparkl>> har du overvejet at kigge i manualen?

/r: = reference... f.eks. /r:System.XML.dll
Avatar billede sparkl Nybegynder
03. april 2003 - 12:04 #11
ja.. kan bare ikke få lortet til at du..
Avatar billede sparkl Nybegynder
03. april 2003 - 12:29 #12
ok... Fandt problemet...

Manglede nogle dll'r som følger med MCMS..

Tak for hjælpen folks..

i kan jo lige smide nogle svar...
Avatar billede burningice Nybegynder
03. april 2003 - 14:08 #13
MCMS ?? det er måske et projekt der er afhængig af nogle tredieparts-dll'er du er igang med?
Avatar billede verakso Nybegynder
09. april 2003 - 11:20 #14
Hvis jeg har fattet dit spørgsmål korrekt, så laver du din solution i Visual Studio .NET, men du øsnker at kunne lave en ny build uden at "fyre" op under VS.NET

Hvis dette er tilfældet, så kan du bruge command-line udgaven af Visual Studio.NET

Den ligger samme sted eks. C:\Program Files\Microsoft Visual Studio .NET\Common7\IDE\ og hedder blot devenv.com i stedet for exe (Den med GUI)

Fyrer du op under devenv.com uden parametre starter den VS.NET i GUI, men sæt et /? på og du kan se alle mulighederne

Eks. så vil devenv.com solutionfile.sln /build release bygge den release konfiguration du har lave i din solution.
Avatar billede sparkl Nybegynder
09. april 2003 - 11:48 #15
Det lyder rigtig godt... det vil jeg kigge lidt nærmere på.
Avatar billede sparkl Nybegynder
09. april 2003 - 11:50 #16
MCMS er et Content Management System fra Microsoft
Avatar billede sparkl Nybegynder
09. april 2003 - 11:59 #17
Jeg har endnu et problem, da jeg ønsker at kunne køre en kompileringsprocess fra en ekstern computer uden at give rettigheder til hele maskinen. Det eneste der er rettigheder til er applikationen gennem et share, men dette er ikke nok der der ligger filer andre steder på maskinen som skal indgå i kompileringen. Nogen der kender til en måde at løse dette problem? Evt. en smart måde til at trigge et script på serveren?
Avatar billede verakso Nybegynder
09. april 2003 - 14:17 #18
Hmm. nu er mit setup altså noget med Visual SourceSafe, en dediketet build maskine (eXtreme Programming principper, med noget NUnit i bagfætteren), så jeg har "blot" lavet lidt WSH på den kasse, og vupti.

Meeen hvis du aligevel roder med NET, VS, og MCMS, så er du vel også en af de tunge Microsoft drenge, eller din arbejdsgiver er ;)

Anyway, så HAR Microsft et automatisk build værktøj på trapperne, men de er de eneste der har lov til at fortælle noget mere konkret om det.

MSDK har en lukket klub for dem der roder med .NET, og det noget man kan få lov at deltage i hvis man er Partner. Her får man den slags informationer.
Avatar billede sparkl Nybegynder
12. april 2003 - 17:30 #19
ok, det vil jeg undersøge nærmere, da jeg leder efter en optimal måde at lave udruldning på.

Tak for informationen..