Avatar billede jelly Nybegynder
15. november 2000 - 23:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Import af \"pascal-formaterede\" data til FMpro 5.0

Jeg skal - månedligt - importere data i ovennævnte format til en filemaker db.

Hvordan i alverden gør jeg det?

- og når dét er ordnet... hvordan automatiserer jeg samme procedure?

:) Jelly
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2000 - 00:13 #1
Dumt forslag: skriver et Pascal-program til at konvertere til et FMPro format (kommasepareret f.eks.= ?
Avatar billede jelly Nybegynder
16. november 2000 - 12:03 #2
Overhovedet ikke et dumt forslag... Hvis det altså hjalp mig videre...

... men at begynde at lære at programmere Pascal er lige i overkanten af hvad jeg tør indlade mig på (min sidste programmeringserfaring er Comal-80 på piccoliner og/eller basic på en C64...).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2000 - 12:08 #3
Ok da, så du skal have et lille Pascal program. Hvordan er dine Pascal-data?
Avatar billede jelly Nybegynder
16. november 2000 - 12:22 #4
Det er jo lige det.... (jeg havde lidt håbet, at \"Pascal-format\" var en unik standard...).

Jeg modtager to filer:
En .txt fil der (tilsyneladende) indeholder feltdefinitioner - i hvert fald feltnavne) og en .dat-fil med de data der skal importeres.

.dat-filen er til gengæld ikke formateret konsekvent (?)... Det er den jo nok, men jeg har ikke kunnet finde systemet. Hvert felt er dog afgrænset af et start- og stoptegn (ukendt). De fleste (!) records er afgrænset med tegn Word skiftevis fortolker som hhv. spalte- og sideskift...

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2000 - 12:30 #5
Hvis det ikke ligefrem er superhemmeligt, må du gerne sende dem til mig. Du kan se
min email ved at klikke på mit navn ude til venstre. Måske kan jeg gennemskue det.
Jow, det er sådan da nogenlunde standard - men er der ikke nogen du kan spørge, så
vi ikke skal gætte så meget?
Avatar billede jelly Nybegynder
16. november 2000 - 12:46 #6
Og her ender vi så i den sidste grøft... det ER fortrolige oplysninger det drejer sig om... :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2000 - 19:54 #7
Vil du sende mig en email alligevel. Jeg synes vi skal diskutere dette \"offline\".
Avatar billede jelly Nybegynder
24. april 2001 - 11:30 #8
Problemet uløseligt for en barfods-programmør som undertegnede... Formatet var ikke konsistent, og krævede altså et større programmeringsarbejde for at fortolke dataene (ikke noget slutbrugeren med rimelighed kunne udsættes for at skulle gøre månedligt (hun er elektronikforskrækket nok i forvejen ;).

Problemet løst ved at dataleverandør har reprogrammeret så han kan eksportere i kommasepareret format.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. april 2001 - 11:38 #9
:)
Avatar billede jelly Nybegynder
28. januar 2002 - 00:53 #10
lukker spørgsmålet.