Avatar billede cpc Nybegynder
01. april 2003 - 22:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjerne adgangskode i lokalt netværk

Jeg har windows 2000 og har får et par år siden delt nogle mapper på min computer med en kammerat, hvor computerne var koblet til hinanden vha en router.
Dette forsøger jeg igen, men der skal adgangskode til at logge på min computer "udefra" og jeg kan ikke huske den mere.
Hvordan får jeg fjernet krav til adgangskode fra min computer?
Avatar billede hub Nybegynder
01. april 2003 - 22:32 #1
Log på som administrator og fjern kontoen/giv den et nyt password
Avatar billede cpc Nybegynder
01. april 2003 - 22:32 #2
Er ikke ekspert...
Fjern kontoen? Hvordan?
Avatar billede hub Nybegynder
01. april 2003 - 22:36 #3
H-klik denne computer (på skrivebordet)vælg administrer-brugere.
Alternativt kan du her aktivere gæstekontoen, men det vil jeg fraråde..
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2003 - 01:01 #4
Du kan stadig logge ind som administrator?
Så går du i kontrolpanel-users & passwords- fjern hakket "users must enter name & password.."
Nu kan du logge på uden password
Avatar billede lalledenby Nybegynder
02. april 2003 - 08:50 #5
den nemmeste måde (og sikreste) er at lave en ny bruger, til netværksadgang. Dette gøres nemt ved at skive i kør:
net user mitbrugernavn mitpassword /add