Avatar billede zack Nybegynder
01. april 2003 - 16:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Makro hjælp

Har denne makro, som henter en andet regneark. Det virker fint. jeg vil dog gerne have den ændring, at den kan sætte dataene ind, selvom regnearket ikke hedder "testkalk". Det kan måske være den hedder "777", og så skal den smide dataene ind i den.

Makro pt:

Sub Makro16()
    Filnavn = Range("C4").Value & ".xls"
    Workbooks.Open FileName:="\\Fs1\DATA\EM\Kalkulationer\Kalk 2003\" & Filnavn, UpdateLinks:=3
    Sheets(1).Activate
    Rows("3:58").Select
    Selection.Copy Destination:=Workbooks("Testkalk.xls").Sheets(1).Range("A12")
    ThisWorkbook.Activate
    Sheets(1).Rows("12:67").Select
    Selection.Copy
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
    Workbooks(Filnavn).Close savechanges:=False
    Range("A4:B4").Select
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede jespernaur Nybegynder
01. april 2003 - 16:46 #1
Linierne

    Filnavn = Range("C4").Value & ".xls"
    Workbooks.Open FileName:="\\Fs1\DATA\EM\Kalkulationer\Kalk 2003\" & Filnavn, UpdateLinks:=3

viser, hvordan den tager indholdet af C4 og opbygger et filnavn ud fra dette. Det kunne du bruge som inspiration: Beslut, at det ønskede navn skal stå i en bestemt celle, og udregn et filnavn ud fra dette. Det skal du så bruge i stedet for "TestKalk.xls" et par linier længere nede.
Avatar billede zack Nybegynder
07. april 2003 - 13:37 #2
Denne metode duer ikke... da det vil være meget upraktisk at skulle skrive det. Den skal smide det ind i det ark, der er åbent... dvs. i stedet for "testkalk", så skal der stå filnavnet på arket som er åbent.
Avatar billede soloman Nybegynder
30. april 2003 - 11:53 #3
Jeg har ikke lest problemet ditt så grundig, men...

Det er noe som heter
ActiveWorkbook.Name
Jeg mener bestemt at det skal sette inn filnavnet til den aktive filen.
din linje blir da:
Destination:=Workbooks(Activeworkbook.name).Sheets(1).Range("A12")
Avatar billede zack Nybegynder
10. juni 2003 - 08:16 #4
Hvis jeg gør dette, opstår der en kompileringsfejl i denne linie.
Avatar billede zack Nybegynder
10. juni 2003 - 08:19 #5
Hmmm.. nu ændrede jeg den lidt. Den smider ikke dataene ind i arket.
Avatar billede zack Nybegynder
16. juni 2003 - 09:44 #6
Hvad skal ændres?
Avatar billede noerager Nybegynder
28. juli 2003 - 15:09 #7
Lukketid
Avatar billede zack Nybegynder
28. juli 2003 - 15:10 #8
Ja, hvis jeg kan få et svar der virker... ellers må jeg selv tage dem...