Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
01. april 2003 - 16:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Krydskabel???

Jeg har stofa internet og jeg vil gerne købe en netværks kabel til min stofa modem (model: SB3100), men jeg tænkte på om man kan bruge et krydskabel til stofa modem for at komme ind på internettet.

Hvis ja, så vil jeg købe denne kabel:

Netværkskabel RJ45 (Krydset)Kabel 20 meter m. 2 stik

Kan denne kabel bruges? Hvis ja, vil I anbefale denne kabel eller en anden en der er langt bedre og selvfølgelige ikke meget dyre end denne.
Avatar billede el_fredo Praktikant
01. april 2003 - 16:06 #1
Nej, det skal være et patch kabel. Krydsede kabler kan kun bruges mellem to computere...
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
01. april 2003 - 16:09 #2
og det er du helt sikker på????
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
01. april 2003 - 16:10 #3
er det her en patch kabel: Netværkskabel Twisted Pair RJ45 (Cat. 5 - UTP) Kabel 15 meter m. 2 stik
Avatar billede el_fredo Praktikant
01. april 2003 - 17:51 #4
Ja, det ser sådan ud. Ellers hedder de Crossover. Normalt står der bare UTP Patch Cable på normale kabler. Jeg er 99% sikker på, at du ikke kan benytte et krydset kabel mellem 2 enheder, der normalt kræver et patch kabel. Så skal der være taget højde for det i hardwaren, og det tvivler jeg på at der er.
Avatar billede onkel-l Nybegynder
01. april 2003 - 19:31 #5
du kan ikke bruge et krydskabel til dit stofa-modem, det er jeg 110% sikker på....
Avatar billede lalledenby Nybegynder
02. april 2003 - 09:20 #6
hvis der ikke er nogen der vil svare ham, kan jeg da godt :P du skal ikke have et krydskabel!
Avatar billede el_fredo Praktikant
02. april 2003 - 09:52 #7
Han har jo fået et svar. Bare ikke et "Svar". :)
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
02. april 2003 - 12:27 #8
el fredo, da du var den første der kom med svaret, vil jeg give dig pointene. Og til jer andre vil jeg sige mange tak for at deltage i mit spm.

El fredo du skal bare lige oprette et svar så du kan få dine point.
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
16. april 2003 - 13:59 #9
da el fredo åbenbart ikke vil have sine point, tager jeg dem selv.