Avatar billede jerving Nybegynder
01. april 2003 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med søgefunktion

Kære eksperter,

Jeg får en irriterende "HTTP Error 405 405 Method Not Allowed"-fejl, når jeg tester mit søgescript. Fatter ikke hvor jeg har dummet mig:o(

Er der nogen, der kan gøre mig klogere?

Script:

strKeyword = Trim(Request.Form("searchStr"))

If Len(strKeyword) = 0 Then

Response.Clear
    Response.Redirect ("http://www.mitdomæne.dk")

    Else

    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")

End If

strKeyword = Trim(Request.Form("searchStr"))

strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")

strSQL = "SELECT ID, ArticleName, Article, Destination FROM Articles WHERE"
strSQL = strSQL & " (ID LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (ArticleName LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (Article LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (Destination LIKE '%" & strKeyword & "%') AND (Lang = '"& Request.QueryString("Lang") & "')"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

If Lang = "da" Then

Response.Write "<h2>Jagtrejser:</h2><br />"& vbCrlf

ElseIf Lang = "en" Then

Response.Write "<h2>Hunting:</h2><br />"& vbCrlf

Else

Response.Write "<h2>Jagt:</h2><br />"& vbCrlf

End If

If Not (rs.BOF or rs.EOF) Then

    thisSearch = Replace(rs("ArticleName"), vbcrlf, "<br />")
    thisSearch = Replace(thisSearch, "æ", "&aelig;")
    thisSearch = Replace(thisSearch, "Æ", "&AElig;")
    thisSearch = Replace(thisSearch, "ø", "&oslash;")
    thisSearch = Replace(thisSearch, "Ø", "&Oslash;")
    thisSearch = Replace(thisSearch, "å", "&aring;")
    thisSearch = Replace(thisSearch, "Å", "&Aring;")

'En masse Replace af danske tegn

    thisSearchDest = Replace(rs("ArticleName"), vbcrlf, "<br />")
    thisSearchDest = Replace(thisSearchDest, "æ", "&aelig;")
    thisSearchDest = Replace(thisSearchDest, "Æ", "&AElig;")
    thisSearchDest = Replace(thisSearchDest, "ø", "&oslash;")
    thisSearchDest = Replace(thisSearchDest, "Ø", "&Oslash;")
    thisSearchDest = Replace(thisSearchDest, "å", "&aring;")
    thisSearchDest = Replace(thisSearchDest, "Å", "&Aring;")

Do While Not rs.EOF

Response.Write "<a href='../articles/?Lang=" & Lang & "&id=" & rs("ID") &"' title='" & thisSearch  "'>&raquo;" & thisSearch & "&nbsp;(" & thisSearchDest &")</a>"& vbCrlf

rs.MoveNext

Loop

Else

If Lang = "da" Then

Response.Write "<p>Der blev desv&aelig;rre ikke fundet nogen jagttilbud, der passede til din s&oslash;gning.</p>"

ElseIf Lang = "en" Then

Response.Write "<p>No offers regarding hunting found matching your search.</p>"

Else

Response.Write "<p>Leider wurden zu Ihrer Suchanfrage keine Ergebnisse gefunden.</p>"

End If

rs.Close
Set rs = Nothing

Response.Write "</td></tr></table>" & vbCrlf
Response.Write "</fieldset>"

Conn.Close
Set Conn = Nothing

Kh,

jerving
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. april 2003 - 14:06 #1
kan hænde du bruger method="post" og har dit dokument til at hedde .html ?
Avatar billede jerving Nybegynder
01. april 2003 - 14:16 #2
Jep, jeg bruger method='post' men mit dokument hedder *.asp. Det er vel 'post' der skal bruges - er det ikke?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. april 2003 - 14:24 #3
Har du et link ?
Avatar billede jerving Nybegynder
01. april 2003 - 14:47 #4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. april 2003 - 14:50 #5
I dit search/ katalog - hedder filen der default.asp eller default.htm(l) ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. april 2003 - 14:51 #6
Ellers prøv
<form action='search/default.asp?Lang=da' ....
Avatar billede jerving Nybegynder
01. april 2003 - 15:00 #7
Aaaaah det hjalp!

Tak for det - sender du lige et svar, så du kan få dine points?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. april 2003 - 15:03 #8
tak - jeg skal ikke have point. Dit oprindelige burde nu også virke, men
jeg ikke ved om det er en indstilling på din server.
Avatar billede jerving Nybegynder
01. april 2003 - 15:05 #9
1000 Tak! det er pænt af dig!!!

Kh,

Jerving