Avatar billede maxster Nybegynder
31. marts 2003 - 23:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

dynamisk text i movieclip

Hvad gør jeg galt - den henter ikke teksten.
Jeg har et dynamisk tekstfelt i et movieclib ved navn "box".

loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("pressemed.txt", "_root.box.scroller");
loadVarsText.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        trace("done loading");
        _root.box.scroller.html = true;
        _root.box.scroller.htmlText = this.var1;
    } else {
        trace("not loaded");
    }
    // End of the function
};
// end if
// [Action in Frame 42]
stop();
Avatar billede mat Nybegynder
31. marts 2003 - 23:45 #1
virker det her heller ikke?

loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("pressemed.txt");
loadVarsText.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        trace("done loading");
        _root.box.scroller.html = true;
        _root.box.scroller.htmlText = this.var1;
    } else {
        trace("not loaded");
    }
    // End of the function
};

mvh mat
Avatar billede maxster Nybegynder
31. marts 2003 - 23:48 #2
nope desværre. måske skal det lige siges at der i min tekstfil står var1=blabla
Avatar billede mat Nybegynder
31. marts 2003 - 23:50 #3
tracer den "done loading" ? LoadVars er osse med stort, ikke at jeg ved om flash tager sig synderligt meget af det, men det er pænere under alle omstændigheder?
Avatar billede maxster Nybegynder
31. marts 2003 - 23:52 #4
der sker ingenting, men det virker så snart det ikke ligger i movieclip'et
Avatar billede mat Nybegynder
31. marts 2003 - 23:58 #5
Det SKAL virke, har lige testet ;)

Dine filer skal ligge i samme folder og fla´en skal være savet til rette dir, og har du husket instance-navne, dit tekstfelt skal også have instance navn scroller (ikke var-navn)?

mvh mat
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 00:01 #6
jep, jeg er også nær en løsning. du får point'ene hvis jeg lige får det sidste til at virke. Der skal være en række tomme i movieclippet inden den loader teksten. Det var det der var fejlen, for så kan den åbenbart ikke finde ud af det...
Avatar billede mat Nybegynder
01. april 2003 - 00:03 #7
Du kan ikke assigne en variabel til noget der ikke eksisterer, så hvis dit tekstfelt ikke eksisterer når du loader vars burde det vel heller ikke få assignet en variabel? eller hvad?
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 00:05 #8
det giver mening... jeg skal bare bruge et delay på et par sekunder inden teksten loades (derfor de tomme frames)
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 00:17 #9
jeg finder nok på et eller andet. send et svar og du får points
Avatar billede mat Nybegynder
01. april 2003 - 00:19 #10
oki, brug din loadVars når du vil assigne - bare ryk den til den rette frame, det burde virke :)
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 00:20 #11
jepjep thanx