Avatar billede neo100 Nybegynder
31. marts 2003 - 22:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Counter-Strike server lagger

Jeg har en CS server kørende på en WinXP Pro. Hardware: AMD TB1000/266 (kører kun 750/200) 352MB 100MHz SD-ram, Aopen AK33 bundkort. I-net linie 10Mbit op og ned men alligevel lagger det allerede ved 10 spillere.
Jeg logger på via lokalnetværk, og kan overhoved ikke mærke noget lag men det lagger for alle udefra. Er der nogen der har en ide om hvad det kan være??
Avatar billede neo100 Nybegynder
31. marts 2003 - 22:55 #1
Jeg kører også www og ftp samt terminal på serveren, der er dog meget begrænset trafik, for ikke at sige ingen, ud over de evige angreb fra Nimbda mm. De er der tilgengæld også konstant. Min. 50 hits om dagen, men det er vel ikke meget i denne sammenhæng.
Avatar billede nisted Nybegynder
31. marts 2003 - 23:17 #2
Kan der sidde en firewall et sted imellem dig og internettet ?
Avatar billede neo100 Nybegynder
31. marts 2003 - 23:24 #3
Nej ikke en firewall, men en router. Zyxel Prestige 314.
Avatar billede nisted Nybegynder
01. april 2003 - 00:01 #4
Hmm det lugter lidt af at det er routeren der driller - men jeg kender den ikke
Avatar billede krusell Nybegynder
01. april 2003 - 10:28 #5
Det er ikke så meget ram, der er i maskinen synes jeg.
Heller ikke verdenens hurtigste. Måske kan det godt være det, selvom CS ikke er det mest krævende.
Avatar billede neo100 Nybegynder
13. april 2003 - 01:28 #6
Nisted du får pointene. Det var routeren. Jeg prøvede at skifte til D-Links billigste router DI-604 tror jeg den hedder til 450,- kr. Og den klarede jobbet uden lag.