Avatar billede trayzor Nybegynder
31. marts 2003 - 21:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Send mail med C#

Jeg har problemer med at finde en måde hvorpå man kan sende email med C#.

Der skal både sendes htmlcontent og textcontent med i hver mail.

Nogen forslag?
Avatar billede burningice Nybegynder
31. marts 2003 - 23:16 #1
MailMessage-klassen burde da kunne gøre det

ms-help://MS.NETFrameworkSDK/cpref/html/frlrfsystemwebmailmailmessagememberstopic.htm
Avatar billede trayzor Nybegynder
01. april 2003 - 10:39 #2
Så vidt jeg er orienteret kan man kun benytte enten html eller plaintext i hver besked. Man kan altså ikke sende en mail der vises i html hvis mail klienten understøtter det og ellers vises som plain text...
Avatar billede burningice Nybegynder
01. april 2003 - 10:50 #3
trayzor>> hvis klienten ikke understøtter html, så vil den da vise alle html-tagsene og en masse andet volapyk. Derfor laver man en mulighed for hvor folk kan krydse af i hvilket format de vil modtage nyhedsbrev.
Avatar billede trayzor Nybegynder
01. april 2003 - 11:08 #4
Jeg er bare i den situation at det ikke et til et nyhedsbrev og jeg har ingen mulighed for at vide om modtagerne har en html understøttende klient...

Det er i øjeblikke som disse man kigger tilbage på PHP med tårer i øjnene =o)
Avatar billede z42cool Nybegynder
09. april 2003 - 11:27 #5
Du kan ikke sende mails fra PHP du ikke også kan sende fra .Net. Jeg er ikke helt med på hvad du vil gøre. Skal såvel tekst som HTML sendes i bodyen eller skal de være attachments?
Avatar billede trayzor Nybegynder
09. april 2003 - 12:26 #6
I PHP har man muligheden for at sende en mail der vises i html hvis klienten understøtter dette. Hvis ikke den gør vises text versionen.

Dette gøres ved at definere emailens content to gange. En gang som html og en gang som html.
Avatar billede z42cool Nybegynder
09. april 2003 - 12:35 #7
En email er bare en tekst fil, det er den hvis PHP sender den og det er den hvis .Net sender den. Du kan jo bare sammensætte din mail som du selv vil og så sende den med en socket.
Jeg har svært ved at se hvordan man sender begge dele i en mail så klienten selv vælger den rigtige, men kan du ikke paste en message source fra en sådan mail, så kan det også laves i .Net!
Avatar billede th0mas Nybegynder
12. juni 2003 - 21:18 #8
Lav en reference til System.Web.dll namespacet i dit projekt, og derefter skal du bruge MailMessage og SmtpMail classes ::
SmtpMail.SmtpServer="smtp.mail.dk";
MailMessage mm=new MailMessage();
mm.Subject="bleh";
mm.To="flaf@dinmor.dk";
mm.From="ja@hej.dk";
mm.Body="dette\r\ner\r\nbody";
SmtpMail.Send(mm);
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
14. juni 2003 - 14:09 #9
Du skrev:
"Så vidt jeg er orienteret kan man kun benytte enten html eller plaintext i hver besked."

Hvis du benytter html som BodyFormat bliver beskeden sendt i BÅDE html og plaintext.

Beskeden der genereres udfra koden :
MailMessage msg = new MailMessage();
msg.Subject = ".NET test";
msg.Body = "<html><body><b>fed</b><br><i>kursiv</i></body></html>";
msg.BodyFormat = MailFormat.Html;

giver følgende body (hvis du klikker højreklikker på beskeden i outlook og vælger properties/details/Message Source) :

This is a multi-part message in MIME format.

------=_NextPart_000_0001_01C3327D.5D9236B0
Content-Type: text/plain;
    charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

fed
kursiv

------=_NextPart_000_0001_01C3327D.5D9236B0
Content-Type: text/html;
    charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

<html><body><b>fed</b><br><i>kursiv</i></body></html>
------=_NextPart_000_0001_01C3327D.5D9236B0--

Altså BÅDE en plain og html-version.
Avatar billede slapstick Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:54 #10
det han mente var jo netop at ham der ikke understøtter html han får IKKE en mail fuld af html tags
han får snarere en ren tekst mail
jeg har selv set at man i php kan definere content og så skrive feks ren tekst mail og så definere content igen som html og skrive html mailen
hvis modtageren ikke understøtter html så får han kun tekst mailen uden tags og ikke det andet rod
Avatar billede trayzor Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:06 #11
Det er præcis hvad jeg mener... :)
Avatar billede trayzor Nybegynder
01. februar 2004 - 11:19 #12
Cleaning up... :)