Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
31. marts 2003 - 20:48 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

2 spørgsmål om vira!

For det første, jeg kom til at installere en driver til directX uden at installere programmet først :-)

Hvor kan jeg slette den henne? Da jeg gik ind i kontrolpanelet (for at tilføje/fjerne programmer) kom følgende meddelelse nemlig:

http://www.michaelb.dk/things/signatur.gif

jeg ville ikke installere det så:

http://www.michaelb.dk/things/media.gif

En anden ting, hvor finder jeg et program til at undersøge filer for virus?? (Helst freeware)

Mvh. Michaelb.dk
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
31. marts 2003 - 20:49 #1
Ja, det er ikke kun når jeg er i Kontrolpanel.
Nu er der kommet 2 mere!

I den seneste stod: Closed Caprion Decoder...
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
31. marts 2003 - 20:50 #2
Og nu, NABTS/FEC VBI Codec!
Avatar billede nisted Nybegynder
31. marts 2003 - 20:52 #3
http://housecall.trendmicro.com/ er stedet hvor du kan scanne din pc gratis via nettet.

Du kan også downloade 30-dages udgaver af Trends kommercielle programmer.

Tror ikke selv på "gratis produkter" - men det er jo et spørgsmål om religion.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
31. marts 2003 - 20:54 #4
Ved du noget om disse mærkelige "Ny Hardware Fundet" - ting??
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
31. marts 2003 - 21:01 #5
Ihh, kom nu Eksperten!!
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
31. marts 2003 - 21:06 #6
Nej, det kan da ikke passe at ingen kan svare på det her!?
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
31. marts 2003 - 21:43 #9
Nåh, tusind tak!
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
31. marts 2003 - 21:44 #10
men hvad skal jeg gøre ved det...
Avatar billede perhaps Nybegynder
31. marts 2003 - 22:10 #11
Du finder et stort udvalg af gratis virusprogrammer her
http://www.spywarefri.dk/virus.htm
Der er lidt information om dem alle og selvfølgelig på dansk.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. april 2003 - 00:55 #12
Om dine første spørgsmål

Du får disse skærmdumps fordi det program som du prøver at installere ikke passer til dit Windows. Du skal have fundet en driver som passer til din pc. Hvilket Os kører du med?

Til det næste spørgsmål ang. Virusprg. kan jeg varmt anbefale dig Antivir som er gratis, og fuld på højde med de programmer som man betaler for. http://www.avirus.dk/startantivir.htm
Eneste ulempe er at du selv hver dag skal gå ud og opdatere. Du kan engang imelle så gå ud og tage en onlinescanning for at være på den sikre side. http://pandasoftware.com/activescan/
Og så syntes jeg at du skal kigge grundigt på det link som perhaps har givet dig. Det er en hammergod hjemmeside med rigtig mange gode råd om hvordan man undgår virus og spioner på sin maskine. Det bedste af det hele er at den er på dansk, det er en af ekspertens brugere som har oprettet den sammen med et par stykker mere. Faktisk perhaps himself.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
01. april 2003 - 20:55 #13
Jeg skal lige sige, at det er altså ikke tilfældigt med de der popup vinduer! Det ER en virus:

http://www.michaelb.dk/things/error.gif

Backweb - BDA....
Avatar billede dana Nybegynder
01. april 2003 - 22:28 #14
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
02. april 2003 - 15:08 #15
dana, tak for linket! Jeg kan bare ikke finde MSCONFIG!!
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
02. april 2003 - 15:12 #16
i forbindelse med alt det her pis kan jeg sige noget mere! Når jeg går ind i windows media player og prøver at afspille et stykke musik, står der bare Opening Media og programmet svarer ikke rigtig... Når jeg så klikker ctrl alt del får jeg bare en skærm hvor jeg bare kan se mit wallpaper, uden nogle ikoner, startmenu eller andet! Jeg VED at det har noget med alt det her at gøre... Og det pisser mig af! Jeg smadrer snart min computer fuldstændig....
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
02. april 2003 - 15:18 #17
og hvis jeg når at lukke programmet uden der kommre de store problemer, kan jeg bagefter slet ikke få det åbnet igen! Jeg ved at det har noget med det her directx at gøre!!!!
Avatar billede dana Nybegynder
02. april 2003 - 19:05 #18
Gå i Start/Kør - skriv msconfig og kig på fanebladet "Start".
Avatar billede dana Nybegynder
02. april 2003 - 19:05 #19
Kører du Windows XP?
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
02. april 2003 - 19:32 #20
Ja, det er det der ikke virker :-( Jeg kører Windows 2000
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
03. april 2003 - 17:43 #21
Hjæææææææææælp...
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
03. april 2003 - 19:44 #22
Jeg har oprettet et opsamlingsspørgsmål så gå venligst derind og svar, specielt til dig dana du må da vide noget om det :-)

http://www.eksperten.dk/spm/337022