Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
31. marts 2003 - 19:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Scheduled task

Jeg har et problem med Windows 2000 scheduled tasks og afviklingen af ASP-scripts. Jeg har sat en scheduled task til at kalde en Internet Explorer, som derefter kalder ASP-scriptet.

Det virker mildest talt noget ustabilt. Nogen gange fungerer det, men for det meste fejler det. Er der nogen, der har erfaringer med regelmæssig og stabil afvikling af ASP-scripts via Scheduled Tasks, eller skal man lave det på en helt anden måde ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. marts 2003 - 20:05 #1
Det virker som overkill at starte en browser bare for at få hentet en
side. Prøv fx curl fra http://curl.sourceforge.net/download.html
Avatar billede krogstrup Nybegynder
31. marts 2003 - 20:19 #2
lytter med - savner selv en stabil & pålidelig løsning til at få afviklet asp-scripts via f.eks. Schedules tasks...
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
31. marts 2003 - 20:21 #3
Hvad er fordelen ved CURL ? Kræver den færre ressourcer, og hvad med stabiliteten ? Har du nogen erfaringer med det ?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
31. marts 2003 - 20:24 #4
erikjacobsen >>>

Kunne du evt. smide et eksempel på hvorledes curl "kaldes" hvis man ønsker en asp side eksekveret ?

altså noget i stil med:

curl.exe http://mitdomain.dk/mitscript.asp

?!?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. marts 2003 - 20:37 #5
præcis - måske uden .exe - jeg ved ikke om det er mere stabilt,
men prøv
Avatar billede krogstrup Nybegynder
31. marts 2003 - 20:44 #6
hej Erik

et lille, men væsentligt spm mere: Hvordan installerer man sådan en fætter...?

Jeg har fundet følgende:

*****************************************************************************

MingW32 (GCC-2.95) style
Run the 'mingw32.bat' file to get the proper environment variables set, then run 'make mingw32' in the root dir. If you have any problems linking libraries or finding header files, be sure to verify that the provided "Makefile.m32" files use the proper paths, and adjust as necessary.

Cygwin style
Almost identical to the unix installation. Run the configure script in the curl root with 'sh configure'. Make sure you have the sh executable in /bin/ or you'll see the configure fail towards the end. Run 'make'

Microsoft command line style
----------------------------
Run the 'vcvars32.bat' file to get the proper environment variables set, then run 'nmake vc' in the root dir. The vcvars32.bat file is part of the Microsoft development environment.

IDE-style
If you use VC++, Borland or similar compilers. Include all lib source files in a static lib "project" (all .c and .h files that is). (you should name it libcurl or similar) Make the sources in the src/ drawer be a "win32 console application" project. Name it curl. With VC++, add 'ws2_32.lib' to the link libs when you build curl! Borland seems to do that itself magically. Of course you have to make sure it links with the libcurl too! For VC++ 6, there's an included Makefile.vc6 that should be possible to use out-of-the-box. Microsoft note: add /Zm200 to the compiler options to increase the compiler's memory allocation limit, as the hugehelp.c won't compile due to "too long puts string".

***************************************************************************

Men jeg må ærligt indrømme, at for en primitiv asp-programmør som mig giver ovenstående ikke særlig meget mening. Hvilken installation er den nemmeste ? Og kunne du evt. skære denne lidt ud i pap ???

:-)
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
31. marts 2003 - 20:45 #7
du skal bare downloade Win32-udgaven, og pakke zip-filen ud. Derefter kan du afvikle programmet fra en dos-prompt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. marts 2003 - 20:51 #8
Installere? Du får bare fat i den simpleste udgave, og så lægger
du curl.exe hvor du vil.

Den simpleste: Win32 7.10.3 bin 14-jan-2003 Jörn Hartroth,
dvs curl-7.10.3-win32-nossl.zip

Hvis curl.exe ikke ligge i en søgesti, så skrive du bare fuld sti foran
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. marts 2003 - 20:54 #9
curl http://mitdomain.dk/mitscript.asp >nul

kan anbefales da du sikker ikke skal bruge output
Avatar billede krogstrup Nybegynder
31. marts 2003 - 21:01 #10
aaaah - havde ikke downloadet den "rigtige" pakke - det virker fint nu.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
31. marts 2003 - 21:04 #11
Det kører dælme noget mere tjept end Internet Explorer...jeg tester lige for at se om det forbedrer tingene....
Avatar billede krogstrup Nybegynder
31. marts 2003 - 21:06 #12
ja, det er temmeligt genialt - på den måde kan man jo bare sætte Scheduled tasks til at afvikle en BAT fil i ny og næ....

FEDT :-)
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
31. marts 2003 - 21:59 #13
Det virker altså som om at denne løsning fungerer. Skal du ikke svare, så du kan få dine point ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. marts 2003 - 22:15 #14
Jeg er helst fri - jeg samler ikke på point
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
31. marts 2003 - 22:20 #15
OK, fair nok, men du skal i hvert fald have tak for hjælpen...