Avatar billede nielsreinau Nybegynder
15. november 2000 - 16:48 Der er 2 kommentarer

command og variabler

Jeg arbejder på en ASP hjemmeside i (ultradev) hvor jeg i højre side af browservinduet viser en række udtræk fra en database. I venstre side er der poster fra den samme database dog er disse sorteret efter en kategoriseringsnummer a la´ en top ti liste. Jeg vil gerne kunne markere poster i venste side markere dem med et nummer og få dem vist i højre side på den markerede liste. Hvis en post i venstre side tildeles et eksisterende nummer skal de andre på den nummererede liste tælles op. Jeg har prøvet at gøre dette med en command i ultradev a la´:

SQL:
UPDATE tabelnavn
SET prioritetsnummer = prioritetsnummer + 1
WHERE prioritetsnummer >= var1 AND prioritetsnummer <= var2

Variables(param): Variables(run time value):
Var1 Request.Form(“var1”)
Var2 Request.Form(“var2”)

Problemet er at variablen forsvinder efter jeg har trykket OK I command-vinduet og åbner det igen. Det virker ikke når jeg kører det.

Hvad gør jeg galt og hvad kan jeg gøre?
På forhånd mange mange mange TAK….

Niels

Avatar billede mesterlars Nybegynder
15. november 2000 - 19:07 #1
Jeg har lidt svært ved at forestille mig det du forklarer...

har du det ikke liggende på en side man kan se?
Avatar billede nielsreinau Nybegynder
15. november 2000 - 19:30 #2