Avatar billede memento_mori Nybegynder
31. marts 2003 - 11:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mindre problem med link

JEg er in gang med en afsluttende opgave på mit studie hvor jeg forsøger at lave en lille web-butik i asp
har fået lavet en databasse og en side der trækker data ud af den. med følgende script

<% Option Explicit
dim overskrift, SQL, REST, cn, constr, Cont, ID,link %>
<html>
<head>
<Title>Produkter</title>
</head>
<Body>
<%
Overskrift = "<table border='1'><font face=Arial size=2><b><tr><th valign='top'>Produktnavn</th>"
Overskrift = Overskrift & "<th valign='top'>Pris</th>"
Overskrift = Overskrift & "<th valign='top'>Antal Tilbage</th>"
Overskrift = Overskrift & "<th valign='top'>Mere info</th>"
response.write Overskrift

set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
constr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source = c:\inetpub\wwwroot\infoC\aspMikkels\Produkter.mdb;"
cn.connectionstring = constr
cn.open
SQL = "SELECT * FROM Produkt ORDER BY Produktnavn;"
set REST = cn.execute(SQL)

while not REST.eof
Cont = "<tr><td valign='top'>" & rest("Produktnavn") & "</td>"
Cont = Cont & "<td valign='top'>" & rest("Pris") & "kr" & "</td>"
Cont = Cont & "<td valign='top'>" & rest("Antaltilbage") & "stk" & "</td>"
Cont = Cont & "<td valign='top'><a href=info.asp?link=" & rest("ProduktId") & ">læs mere</a></td></tr>"

response.write Cont
rest.movenext
wend
rest.close
cn.close
Set cn=nothing
%>
</body>
</html>

Problemt er som følger jeg har lavet et link der hedder
a href=info.asp?link=" & rest("ProduktId") & " osv.
og jeg får også siden den dukker op i til at huske id'en, mit problem ligger nu i at jeg gerne vil have siden til at trække specifik data udfra udfra min database via den id når den danner den nye side, hvordan gør jeg det ????
Jeg har allerede kigget en mængde bøger og hjemmeside igennem og kan ikke finde noget brugbart.
Så please hjælp mig...
Avatar billede carpediem Nybegynder
31. marts 2003 - 11:25 #1
SELECT * FROM Produkt WHERE ID = " & Request.Querystring("link")
Avatar billede carpediem Nybegynder
31. marts 2003 - 11:27 #2
Hov en lille fejl
SELECT * FROM Produkt WHERE ProduktId = " & Request.Querystring("link")
Og hvis du også skal have lidt sikkerhed med i det, så skal det være således:
If IsNumeric(Request.Querystring("link") Then
  SELECT * FROM Produkt WHERE ProduktId = " & Request.Querystring("link")
Else
  Response.Write "Det valgte produktid er ikke korrekt format"
End If
Avatar billede memento_mori Nybegynder
31. marts 2003 - 11:36 #3
Ok det er var cirka det samme jeg kom frem til så basis siden der kommer frem når man trykker på linket kommer til at se ud som følgende.
<%Option Explicit
dim overskrift,SQL,REST,cn,constr,Cont,link%>
<html>
<head><title>Information om produkt</title></head>
<body>
<%
Overskrift = "<table boreder='1'><font face=Arial size=2><b><tr><th valign='top'>YderligInformation</th>"
response.write overskrift

set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
constr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data source = c:\inetpub\wwwroot\infoC\aspMikkels\produkter.mdb;"
cn.connectionstring = constr
cn.open
SQL = "SELECT * FROM Produkt WHERE ProduktID = " & Request.Querystring("link") ";"
set REST = cn.Execute(SQL)

while not REST.eof
Cont = "<tr><td valign='top'>" & rest("ProduktId") & "</td></tr>"
response.write Cont
REST.movenext
wend
rest.close
cn.close
Set cn=nothing
%>
</body>
</html>

Men den siger der er en fejl i sætningen med Linierne der ingår i SQL jeg tror det har noget at gøre med " tegnene men kan ikke finde ud af hvad.
Avatar billede carpediem Nybegynder
31. marts 2003 - 11:42 #4
SQL = "SELECT * FROM Produkt WHERE ProduktID = " & Request.Querystring("link") ";"

Skal enten være:
SQL = "SELECT * FROM Produkt WHERE ProduktID = " & Request.Querystring("link") & ";"
Eller:
SQL = "SELECT * FROM Produkt WHERE ProduktID = " & Request.Querystring("link")
Avatar billede memento_mori Nybegynder
31. marts 2003 - 11:46 #5
tak for det :@)