Avatar billede sysop Juniormester
31. marts 2003 - 10:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

C5 3.0 Udskrift af labels

Kan man når man har lavet en ordre på eks. vis 10 varer, og laver en vare levering, få concorden til automatisk at skrive det antal labels ud der er varelinier på?? Jeg har på nuværende tidspunkt lavet et kontonummer med en aktion som kommer op med "OrdLabels" dialog boxen. Idéen var at lave den overflødig!
Avatar billede dma Nybegynder
31. marts 2003 - 15:13 #1
Det kræver lidt programmering i den rapport du laver og det er måske nok lidt for omfattende til at beskrive her. Jeg kan give et hint, men hvis du ikke kender til programmering i C5 vil det nok ikke hjælpe meget.

Rapporten kaldes fra aktionslisten med Funktionen "OrdLevering" og din nye aktion - som kalder din labels rapport.

I koden til rapporten skal du først og fremmest sikre dig at du har fat i ordrekartoteksrecorden.

Hvis du kigger på f.eks. rapporten OrdFaktura kan du i Init-triggeren se hvordan den finder ud af dette (linierne med &Id osv.)

Når du har det kan du i Pre-Record triggeren på OrdKartArkiv lave noget lignende som:

SEARCH OrdLinieArkiv USING NumTraLinIdx WHERE Nummer == OrdKartArkiv.Nummer AND Transaktion == OrdKartArkiv.Transaktion
    SET &Antal = OrdLinieArkiv.LeverNu
    IF &Antal
      WHILE &Antal
          OUTPUT OrdLinieArkiv
          #SUB(&Antal,1)
      END
    ENDIF
END

Er det en hjælp eller græsk på højt niveau?
Avatar billede sysop Juniormester
31. marts 2003 - 18:57 #2
Tak DMA. Både og hjalp det. Jeg er nogenlunde inde i C5, men har aldrig prøvet at programmere direkte så det bliver sku lidt at komme ind i.

Jeg havde tænkt mig at lave raportten "OrdLabels" om istedet for at oprette en ny. Ved godt hvor jeg finder init triggeren men kan ikke finde nogen Pre-Record!! Skal der både laves om på min "OrdFølgeseddel" + min "OrdLabels"? Hvad skal der laves i hver? Hvad skulle du have for at lave det på regning, hvis man må spørge om det herinde?!
Avatar billede flexdata Nybegynder
07. april 2003 - 16:57 #3
Tilføj en søgning uden for query, dette gøres med Shift+F2.
Den skal kikke i Ordreliniearkiv eller ordrelinie.
Avatar billede sysop Juniormester
07. april 2003 - 17:17 #4
Gider du, flexdata beskrive det lidt nærmere hvad og hvor det skal ske?
Avatar billede flexdata Nybegynder
07. april 2003 - 17:28 #5
Gå til generelt/Tilpasning/udviklingsmenu/Rep/Ret/Ordlabels.

Alt+F6
Stil dig på OrdKart
Brug Shift+F2
Vælg OrdLinieArkiv
F3
Gå til OrdKart - Sortering
Shift F6
Relater
Tryk Alt+H i venstre felt.
Vælg OrdLinieArkiv
Gå til Felter
vælg Nummer i begge sider.
Tryk F3
Nu er der link mellem dem
Tryk F3 igen for at gemme
så virker den uden programmering.
Avatar billede sysop Juniormester
07. april 2003 - 17:55 #6
Ser interessant ud flexdata. Har prøvet det nu, men kan ikke få det til at kører. Måske gør jeg noget forkert. Når jeg har lavet vareleveringen, så kommer den op med en "søgningsboks" hvor jeg selv skal skrive nummeret. Det var ikke meningen!
Avatar billede flexdata Nybegynder
07. april 2003 - 18:08 #7
Hvis du gerne vil have overført ordrenummer (Nummer)
Skal følgende gøres.

Gå til generelt/Tilpasning/udviklingsmenu/Rep/Ret/Ordlabels

Dvs. samme som ovenstående.

Tryk Alt+F6
Control F6
Gå til Formler
Tryk Enter
Vælg Init
I den første linie skrives #MacroLoad(Query)
Gå ned efter Alle variabler (Int.str...)

Skriv følgende

Extern OrdKart
If OrdKart.LøbeNummer then
  Set OrdLinieArkiv.Nummer = OrdKart.Nummer
  #QT_Fill(OrdLinieArkiv,Nummer,"From") //Husk at filføje med F2 i søgning Nr.
  #QT_FIll(OrdLinieArkiv,Nummer,"To")
Endif
Avatar billede sysop Juniormester
07. april 2003 - 18:32 #8
Jeg syntes nu at have prøvet en del, men kan stadig ikke få det til at kører. Jeg går udfra at når du skriver OrdKart er det = med OrdKartArkiv for jeg har ikke andet.

Men lige én ting. Vi er enige om, at min forspørgsål går på, at man laver en vare levering på ét konto nummer og den herefet uden der kommer nogen som helst dialog boks op, skriver en labels ud???

Hva' kan der vær som går galt for mig?
Avatar billede lasernet Nybegynder
08. april 2003 - 14:27 #9
Hvis du skulle være interesseret i at knytte et 3´part produkt til din C5 løsning, kan LaserNet løse denne del. LaserNet er et Output Management produkt, som har til foremål at håndtere alt data for diverse applikationer, herunder også label print. For yderligere indblik i produktet se venligst www.efstech.dk.
Avatar billede sysop Juniormester
08. april 2003 - 18:40 #10
Tak for indlæg lasernet, men nej tak. Mere interesseret i at få enten DMA eller flexdata's løsning til at virke.
Avatar billede flexdata Nybegynder
09. april 2003 - 09:46 #11
Hej Igen,

Hvis den automatisk skal komme ud skal du bruge auktionslisten,
Her skal du sætte den op at den skal udskrive i forbindelse med
ordfaktua.
Auktions listen vedligeholdes under Debitor/tilpasning/auktionsliste
og opsætning af rapport ved opdatering foretages under
Generelt/Kartotek/Funktioner og Auktionslister.
Avatar billede sysop Juniormester
09. april 2003 - 15:05 #12
Hej Flex. Det er allerede gjort og det virker også fint nok, men det jeg ville var, at når jeg skrev en følgeseddel ud så kom der automatisk det antal labels ud som også var på ordrelinierne.
Avatar billede flexdata Nybegynder
09. april 2003 - 15:53 #13
Det skulle det også ved at indsætte ordlinarkiv, idet dette indeholder alle
vareliner og når du så udskriver vil denne ligge som ydre søgning, dvs. at for hver ordrelinie bliver der udskrevet en label.
Avatar billede sysop Juniormester
09. april 2003 - 16:16 #14
Hvorfor kommer den så stadig op med labels dialog boksen og sprøg efter ordernummer + antal labels og alt det dér som den normalt gør, Jeg har lavet det 100% som du har skrevet!!! Vil meget gerne give dig flere points hvis du kan få det til at kører.!
Avatar billede dma Nybegynder
21. april 2003 - 21:27 #15
Jeg har et par filer til dig hvis du sender mig din emailadresse på dma@dmaconsult.dk
Avatar billede sysop Juniormester
22. april 2003 - 19:03 #16
Kanon, det glæder jeg mig til: morten.jensen@stofanet.dk
Avatar billede sysop Juniormester
01. maj 2003 - 12:02 #17
DMA, Klarede opgaven med denne løsning:
SEARCH OrdLinieArkiv USING NumTraLinIdx WHERE Nummer == OrdKartArkiv.Nummer AND Transaktion == OrdKartArkiv.Transaktion
    SET &Antal = OrdLinieArkiv.LeverNu
    IF &Antal
      WHILE &Antal
          OUTPUT OrdLinieArkiv
          #SUB(&Antal,1)
      END
    ENDIF
END

Tak for hjælpen.