Avatar billede raul Nybegynder
31. marts 2003 - 08:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man execute filer?

Jeg er småt begyndt at programmere i Java.
Så mit spørgsmål er hvordan kan man lave execute filer ud af de aplikationer som jeg nu har programmeret?
På forhånd Tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2003 - 08:35 #1
"The java way" er at lave en executable jar-fil.

D.v.s. at du ligger en Main-Class: linie ind i manifest.

Så kan du køre jar-fil med:
  java -jar xxxx.jar
eller ved at fobblet-klikke på den (hvis din Windows er st op til det).
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2003 - 08:37 #2
Der er programmer til at lave java class-filer til native EXE-filer, men
det er ikke anbefalelses-værdigt.
Avatar billede quaid Nybegynder
31. marts 2003 - 09:08 #4
Jeg har prøvet at lave mange java class filer om til c.
Det er ikke noget at sigte efter, for det virker ikke ordenligt.
Det er særligt grafikken der gør knuder.
Skal du have noget native, så skriv i c++.
QD;;
Avatar billede raul Nybegynder
31. marts 2003 - 09:33 #5
Lad mig lave spørgsmålet lidt om.
Jeg har lavet en lille aplikation/Spil hvor man skal gætte et hemeligt tal.
Hvordan kan jeg få andre personer til at spille mit spil, uden at de skal kører spillet i Programeringsprogrammer.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2003 - 09:38 #6
Du pakker dine class-filer ned i en executabel jar-fil, distribuerer
den jar fil og så kører de den enten med java komamando eller
bare ved at dobbelt-klikke på den.

[bemærk, at de skal have mindst JRE installeret]