Avatar billede ibos Nybegynder
15. november 2000 - 13:59 Der er 26 kommentarer

analog video-optagelse på computer

Hvad skal jeg gøre/anskaffe når jeg har flere \"gamle\" videobånd jeg gerne vil overføre vil video-CD?

PR
Avatar billede disky Nybegynder
15. november 2000 - 14:00 #1
Et grafik kort med TV in, f.eks. et Asus V3400 tv in/out bruger selv sådanne et til at lave lige det du snakker om.

Du skal så også have noget der kan konvertere fra AVI til MPG, søg efter VCD software og du finder mange forskellige programmer. Og til sidst et VCD brænder program f.eks. Nero Burning Rom.

Held og lykke

Hilsen Søren
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2000 - 14:05 #2
Det store VGA 64 MB GFORCE2 ASUS V7700D M/DDR TV-OUT/VIDEO IN kort har en analog video indgang. Det koster bare den småting af ca. 3739.00. Alternativt skal du købe et videograbberkort, der har analog indgang.

Avatar billede disky Nybegynder
15. november 2000 - 14:06 #3
Ja V3400 koster vel små 300-500 idag :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2000 - 14:07 #4
disky det er absolut en ganske udemærket billig løsning....
Avatar billede disky Nybegynder
15. november 2000 - 14:09 #5
Ja jeg er godt tilfreds, okay jeg kan ikke køre UT i 10000000*500000 pixel med 400HZ opdatering.

Men til software udvikling og lidt videograbbing er det nu fint (og Diablo II kører også fint)
:-)
Avatar billede www.isys.dk Nybegynder
15. november 2000 - 14:11 #6
diskey-> Hvordan er kvaliteten den grabber i?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2000 - 14:13 #7
Jeg er nu også ganske udemærket tilfreds, for jeg kører med ovenstående grafikkort derhjemme. Heldigvis fik jeg guldet betalt.

Afhængig af hvor stort format og hvilken kvalitet Ibos vil have sin video i må han selvfølgelig investere derefter.

Og husk for guds skyld masser af RAM... jeg har 128, men det er nogle gange langt fra nok...
Avatar billede disky Nybegynder
15. november 2000 - 14:14 #8
udemærket, forudsat du har en hurtig harddisk og en hurtig computer.

Jeg har en celeron 300@450 MHz, med 256 Mb ram.

I ukomprimeret AVI misser den højst en frame per minut eller så. Men en hurtigere pc med en hurtigere HD, ville hjælpe på dette (min hd er kun UDMA33 :( )

Kvaliteten er som god VCD kvalitet nu kan blive
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2000 - 14:16 #9
findes den slags harddiske virkelig stadig??? he he...
Avatar billede www.isys.dk Nybegynder
15. november 2000 - 14:20 #10
vcd kan jo aldrig blive helt godt pga af komprimeringen. Men hvad med den rå avi-film. Er den ligeså flot som den originale analog video?

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2000 - 14:22 #11
et VGA 32 MB TNT2 ASUS V3800 M64 AGP RETAIL koster i dag 842, - kr. Så det er ikke helt urealistisk med omkring 500,- for V3400...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2000 - 14:24 #12
www.isys.dk

Hvis du har plads nok på harddisken, Ram nok i svinet og ventetid nok til at grabbe det... tjoohh, så kan du sagtens få noget der er ganske tæt på originalen...
Avatar billede fido82 Nybegynder
15. november 2000 - 15:10 #13
jeg ville nu stemme for et Studio PCTV, da det kan grabbe i 1024 x 768, og der ser skide godt ud, har selv et, + et geforce med TV-in, men det kan godt pakke sammen, sammenlignet med TV kortet.
PCTV koster kun ca 550 Kr.

Avatar billede disky Nybegynder
15. november 2000 - 15:12 #14
Fido ideen er meget god, men du kan ikke bruge den opløsning på en VCD :((

Hvordan komprimerer kortet ?? For ellers skal du have en HD der sparker røv.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2000 - 15:15 #15
/fido

Det er selvsagt klart at et ægte grabber kort giver det bedste resultat, men det kræver at du har en godt grafikkort ved siden af også...
Avatar billede fido82 Nybegynder
15. november 2000 - 15:57 #16
du kan optagei det format, som du har codec inde til...
Avatar billede disky Nybegynder
15. november 2000 - 16:01 #17
jaja, det kan jeg også sagtens under V3400 kortet, men hvad nytter det, find en PC der kan realtime pakke 1024*768 i 24 bit til Mpeg4 format eller lignende.

Har kortet hardware encoder eller ej ?
Avatar billede fido82 Nybegynder
15. november 2000 - 16:47 #18
min kan, kan sagtens grappe direkte til MPEG-4
har ikke encoder, det jo et TV kort
Avatar billede disky Nybegynder
16. november 2000 - 08:30 #19
Hvad for en CPU har du ??

Hvis man skal konvertere en VOB fil til MPEG4
Går der MEGET langsommere end Realtime. Og udpakningen af VOB filerne er ikke det der tager lang tid.
Avatar billede fido82 Nybegynder
16. november 2000 - 15:52 #20
Tbird 800

Hvad er en VOB fil så ?
Avatar billede disky Nybegynder
16. november 2000 - 15:55 #21
VOB = Video fil fra DVD
Avatar billede fido82 Nybegynder
16. november 2000 - 16:00 #22
arh, ok
Avatar billede souledge Nybegynder
19. november 2000 - 21:37 #23
Jeg er et Pinnacle Systems Studio DC10+.
Det har jeg købt via. edbpriser.dk
Det kan capture op til 720x520 eller sådan noget, men jeg plejer at bruge 384x288.
Den gemmer AVI-filen i M-JPEG, og så skal du bruge enten LSX-MPEG encoder til at lave den til MPEG(som bruges til videocd), men det koster penge. Skal du se filerne via. en computer kan du lave dem til ASF via. programmet Windows Media Encoder som er gratis og har masser af muligheder.
ASF kompressionen giver små filer af høj kvalitet.
Og tillader også RealTime-capturing i nogle tilfælde...
Avatar billede jesperschlam Nybegynder
08. januar 2001 - 16:25 #24
Men hvad giver den bedste billedkvalitet, hvis prisen er (næsten) ligegyldig?
Avatar billede souledge Nybegynder
08. januar 2001 - 17:28 #25
Skal filmen redigeres så gælder det bare om at få sig det største DC kort, men skal de brændes direkte på CD-ROM, så skal man have et MP10-modul.
DVD er ikke noget almindelige mennesker kan lave - endnu!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. januar 2001 - 20:00 #26
Pinnacle DV 500 - 8000,-