Avatar billede wester Nybegynder
15. november 2000 - 08:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Matematik

Hejsa.
Jeg vil lave et matematik-program, hvor folk kan få regnet opgaver ud.
Der er bare lige:
Har perl en pi-funktion indholdende pi-talene?
Hvordan får jeg perl til at regne kvadratroden ud?
Hvordan kan jeg på en let måde få computeren til at regne noget ud. Hvis brugeren f.eks. skriver 4+4 i et felt og jeg bare vil ha\' computeren til at komme med det resultat, hvordan gør jeg det uden at skulle til at dele feltet op og genkende felterne hvorefter de bliver indsat som tegn i en lining?

Jeg vil selvfølgelig meget gerne høre om flere perl-matematik-funktioner end dem jeg har bedt om.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2000 - 13:46 #1
Jeg ved ikke lige om PI er bygget ind, men ellers kan vi da bare definere den
som konstant. Og jo, Perl har \"alle\" de tal-funktioner man kan ønske sig: cos, sin, osv..
Til dine konkrete sprøgsmål har jeg lavet dette eksempel. Pas på med eval-funktionen,
for der kan brugeren indtaste vilkårlige Perl-programstumper. Led i stedet på www.perl.com
efter et modul, der vistnok hedder Math::Expr, som kan gøre det for dig. PI er bare defineret
til at være en konstant:

*PI = \\3.14159265358979;
print $PI.\"\\n\";

print sqrt(6).\"\\n\";

$a=\'4+4\';
print eval($a).\"\\n\";
Avatar billede bbs Nybegynder
15. november 2000 - 13:55 #2
Når du er færdig med programmet. må du gerne sende det til: Bjorn.B@mail1.stofanet.dk
Avatar billede wester Nybegynder
19. november 2000 - 18:56 #3
Jeg skriver adressen til det når jeg er færdig, bbs.
Avatar billede wester Nybegynder
19. november 2000 - 18:57 #4
Erik, kan du ikke lige kigge forbi http://www.eksperten.dk/spm/33417 og se om du kan besvare det, jeg ved du er god til perl.
Avatar billede wester Nybegynder
23. november 2000 - 19:07 #5
Erik, gider du ikke lige kigge på http://www.eksperten.dk/spm/34902
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. november 2000 - 20:13 #6
Det er der vist en anden, der har taget sig af. En lille hemmelighed: hvis du vil mig
noget, er du velkommen til at bruge min emailadresse, som du kan se på mit minisite.
Så generer du ikke andre ,_)