Avatar billede sprocket Nybegynder
29. marts 2003 - 09:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Performance problemer

Jeg har et lidt mystisk problem, som jeg håber i kan hjælpe med. Mit problem forstås bedst hvis jeg giver et eksempel

1) En asp side udfører 2 SELECTs på samme connection. Eksekveringstid omkring 5 sekunder

2) En anden asp side udfører de 2 samme SELECTSs på 2 forskellige connections, som begge åbnes og lukkes. Eksekveringstid omkring 0,5 sekund.

Hvorfor er 1 så langsom?? I teorien burde 1 være hurtigst.

Jeg bruger ADODB, webserveren kører connection pooling og MSSQL 7.0.

MVH
Sprocket
Avatar billede powerboy Nybegynder
30. marts 2003 - 16:25 #1
Som du selv skriver , kører du connection pooling.
Ved det efter lave en cn.open "<dns>","<username>","<pass>" vil du bruge den option.
Ved at første at lave rs.open blah blah rs.close og så næste rs.open
er det jo ikke kun sql tid, men også asp'en der bruger tid
elller laver du
rs.open
rs2.open
Avatar billede sprocket Nybegynder
30. marts 2003 - 16:28 #2
Jeg har selv løst det. En opdatering af ODBC driveren på webserveren løste problemet.