Avatar billede mifa Nybegynder
29. marts 2003 - 00:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

indsæt flere rækker i sql db samtidig?

jeg er igang med at kode en simpel poll, og jeg er løbet ind i et problem:
Når jeg vil oprette en ny poll, så skal den jo tilføje flere ting samtidig; fx lave 4 rækker med svar og 1 række til overskriften.

Hvordan gør jeg det?

først troede jeg det kunne gøres således men det virker ej;

mysql_query("insert into votes (id, voteid, answer, votes) values ('','$voteid','$answer1','0')
mysql_query("insert into votes (id, voteid, answer, votes) values ('','$voteid','$answer2','0')
Avatar billede ahv Nybegynder
29. marts 2003 - 00:02 #1
mysql_query("insert into votes (id, voteid, answer, votes) values ('','$voteid','$answer1','0'");
mysql_query("insert into votes (id, voteid, answer, votes) values ('','$voteid','$answer2','0'");
Avatar billede ahv Nybegynder
29. marts 2003 - 00:03 #2
eller hov:

mysql_query("insert into votes (id, voteid, answer, votes) values ('','$voteid','$answer1','0')");
mysql_query("insert into votes (id, voteid, answer, votes) values ('','$voteid','$answer2','0')");
Avatar billede mifa Nybegynder
29. marts 2003 - 00:09 #3
det virker ikke, det var også det jeg havde prøvet (havde vidst bare glemt at skrive ; i mit spørgsmål ´:|)
Avatar billede ahv Nybegynder
29. marts 2003 - 00:10 #4
Har du prøvet det jeg skrev her til sidst?
Avatar billede mifa Nybegynder
29. marts 2003 - 00:13 #5
ja; det var det jeg prøvede
Avatar billede ahv Nybegynder
29. marts 2003 - 00:16 #6
Så prøv:

mysql_query("insert into `votes` (`id`, `voteid`, `answer`, `votes`) values ('','$voteid','$answer1','0')");
mysql_query("insert into `votes` (`id`, `voteid`, `answer`, `votes`) values ('','$voteid','$answer2','0')");
Avatar billede mifa Nybegynder
29. marts 2003 - 00:22 #7
heller ikke
Avatar billede ahv Nybegynder
29. marts 2003 - 00:25 #8
Hvad hvis du kun laver en række og sætter ind?

sikker på dine felter i din database kommer præcis i den rækkefølge og de alle er skrevet på præcis samme måde både med store og små bogstaver?
Desuden hvis id er at til auto_incretment så behøver du ikke skrive noget for dette felt så er:

mysql_query("insert into votes (voteid, answer, votes) values ('$voteid','$answer1','0')");

nok, måske skulle du prøve dette.
Avatar billede ahv Nybegynder
29. marts 2003 - 00:26 #9
Jeg smutter i seng kommer lige forbi imorgen tidlig ved 9 tiden og ellers er jeg her at finde i løbet af dagen efter 15
Avatar billede mifa Nybegynder
29. marts 2003 - 00:30 #10
sorry du havde ret.. havde skrevet et af felterne forkert :|

accepterer svar, da din anden kommentar virker :)