Avatar billede paahlman Nybegynder
28. marts 2003 - 20:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

paging

Jeg arbejder i Visual studio C# og har problemer med paging.
Det jeg gerne vil er at bruge paging på et datagrid det har dsContacts til datasource.
Jeg har lavet databind() på Page_PreRender og har lavet de dertil hørende eventhandlers og delegates, men jeg får altid kun vist den første "side". Jeg ved godt at når jeg får et postback, så kører databind() igen på Page_PreRender.

Hvad mangler jeg??

//paahlman
Avatar billede burningice Nybegynder
28. marts 2003 - 20:53 #1
hvis man måtte se lidt kode, så kunne det være at vi kunne hjælpe dig :)

Prøv dog lige at gå denne tjeckliste igennem:

1) AllowPaging skal være sat til true
2) PageSize skal være sat til et eller andet
3) Husk kun at databind i Page_Load'en første gang man kommer ind på siden
4) skal have koblet en eventhandler på paging-eventen
5) i din paging-event skal du sørge for at sætte CurrentPageIndex, og binde igen
Avatar billede mmp Nybegynder
19. januar 2005 - 13:47 #2
Jeg støtte på samme problem og havde fulgt et eksempel fra en bog "ASP.Unleashed".
I Page_Load sættes VirtualItemCount til antal records / PageSize. Det bevirkede, at jeg kun kunne se den første side. Jeg forsøgte med at sætte PageSize til noget mindre og kunne nu se flere sider. Faktisk så mange, at det svarede til antal Records/PageSize. Ergo var der kun det tilbage, at fjerne "/PageSize" og kun sætte VirtualItemCount til antal Records - og det hele blev vist rigtigt.
Avatar billede paahlman Nybegynder
03. januar 2006 - 11:11 #3
lukker