Avatar billede amorion Nybegynder
15. november 2000 - 01:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netkort ;(

hey!

jeg  har lige installeret Linux på en maskine,  men  der sad kun et netkort i under installationen, nu vil jeg gerne sætte et mere i og dele internetforbindelse......hvad gør jeg? ;)
Avatar billede nopper Praktikant
15. november 2000 - 06:12 #1
Lytter
Avatar billede lojmann Nybegynder
15. november 2000 - 07:43 #2
Hvis nu du sætter det i, så er det jo en god start :)
Derefter, kan du så konfigurere det...

Hvis du køre med RedHat (7.0), så detecter den selv netkortet, det gør den i al fald hos mig. Jeg kender ikke til nogle af de andre linux dist...

Du skal så sætte din Linux op til at være proxu server, evt. med squid (mener jeg det er).
Hvis du benytter dig af X11, så kan du \"tilføje\" det inde i LinuxConf, sådan at du kan konfigurere squid der inde fra...
Håber det hjalp :)
Avatar billede aladdin Nybegynder
15. november 2000 - 08:43 #3
hvad distribution kører du med?

(Hvis du kører med Redhat 7.0 - Hvilket jeg også gør så er der også et lille værktøj der hedder netconfig.)

P.s. Er der nogle andre der også er lidt skuffede over 7???
Avatar billede amorion Nybegynder
15. november 2000 - 08:49 #4
Jeg kører desværre 6.0 ..Jeg har prøvet at sætte et i..faktisk har jeg prøvet 3, men jeg synes der mangler en  gang plug and pray..heh ;)
Avatar billede lojmann Nybegynder
15. november 2000 - 09:05 #5
alladin -> Naj, ikke vildt meget skuffet, da jeg ikke har læst noget om dem, inden den kom :)

Hvad syntes du da der er glat med den, eller hvad er du skuffet over?
Avatar billede aladdin Nybegynder
15. november 2000 - 09:11 #6
Hvilke type netkort har du prøvet med (Intel, 3com)
Avatar billede amorion Nybegynder
15. november 2000 - 13:17 #7
Okay...nu har jeg rodet lidt rundt med det og geninstalleret med et andent netkort, nu er spørgsmålet....jeg VED at Linux kan tage netkort nummer 2 og jeg VED hvilken driver jeg skal bruge, hvorfor kan den så stadig ikke starte eth1 op?
Kan det være nogen indstillninger jeg skal lave først ?
Avatar billede amorion Nybegynder
15. november 2000 - 13:19 #8
(Lige nogen oplysninger!)
Red hat Linux 6.0 - server  installation
Amdk2 200 mhz
32mb ram

Netkort 1 er ne2000  kombatibel
Netkort 2 er et 3com

Netkort 1 kører og netkort 2 har kørt på samme maskine/Linux 6.0

Så burde det vel være til at finde ud af? ;)
Avatar billede amorion Nybegynder
15. november 2000 - 15:27 #9
Fuck det...intet gider virke..formattere !