Avatar billede jbl1 Nybegynder
28. marts 2003 - 15:42 Der er 10 kommentarer

har en film i xvid som jeg gerne vil konvertere

Jeg bruger tmpgenc. Dette program plejer at virke med divx film. gemmer lyden som wav med virtual dub. Men lyden bliver out of synch. Normalt når dette plejer at ske, ripper jeg hele lyden og gemmer den igen med constant bit dekoder. Dette virker heller ikke. Har i et program som kan konvertere xvid direkte til svcd, men hvor jeg ikke behøver at splitte lyd og billede først. Dette kunne jo løse problemet. Foreslå ikke nero svcd. Det er et noget begrænset program. og tager meget lang tid
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 16:50 #1
Prøv evt. at bruge denne her til at extracte lyden fra din avi
http://www.divx-digest.com/software/avi2wav.html
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 16:54 #2
Når du extracter lyden med VirtualDub, huske du så at ændre sample raten til 44100Hz ???
Avatar billede jbl1 Nybegynder
28. marts 2003 - 17:53 #3
Jep jeg har ændret samplerate.
Dit link virker desværre ikke.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 17:59 #4
linket virker fint her :o)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 18:01 #5
Jeg må indrømme jeg er blank lige nu. Hvis ikke du får hjælp herinde, kunne du måske prøve at oprette dit spørgsmål på www.dvdrhelp.com i deres forum.
Har tit selv set ret geniale løsninger på problemer der.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 18:03 #6
Avatar billede jbl1 Nybegynder
28. marts 2003 - 18:18 #7
Jeg tror desværre også det er en lost cause. Det lyder til at der er mange der har problemerne. Men ellers tak for forsøget.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 20:58 #8
kan dette ikke bruges:

I've had poor luck correcting the audio to match. I've had much better luck trying different extraction techniques. AVI2WAV has been especially good to me. Sometimes I dump the audio as wav and video as huffyuv, pull that resulting avi into TMPG and voila', no problems (assuming you have 40 GB to spare).

Hvis ikke mit link virker, så prøv at søge efter programmet på google
Avatar billede bentn Nybegynder
31. marts 2003 - 17:54 #9
xvid er en spøjs fyr når den skal brugs i tmpgenc. Jeg vil forslå du laver en ny fil i virtualdub og bruger et Divx codec under compression.
check også din fps er den samme.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 11:57 #10
lukketid ???