Avatar billede playmo Nybegynder
28. marts 2003 - 13:34 Der er 4 kommentarer

ASP og mySQL

Jeg har oprettet en database i mySQL ved navn minDB og ønsker at læse fra denne via en ASP side. myODBC er installeret og mySQL virker også fint selv. Der hvor jeg instansiere databasen ser det sådan ud:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={MySQL}Server=localhost;Database=minDB;Option=16834;UID=;Pwd=;"

Problemet ligger i når ASP siden eksekveres får jeg denne fejl besked:

Microsoft OLE DB Service Components (0x80040E73)
Initialiseringsstrengens format stemmer ikke overens med OLE DB.
/hp/pages/billeder.asp, line 11

Hvis jeg prøver at instansiere siden anderledes, som her:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "Driver={mySQL};Server=localhost;Port=3306;Option=131072;Stmt=;Database=klinik;Uid=;Pwd=;"
Conn.Open DSN

Får jeg denne fejlbesked af browseren:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.
/klinik/pages/billeder.asp, line 18

(tag jer ikke af linjenumrene, jeg har begge kodestumper i min asp fil, bare skiftevis udkommenteret)

Nogen der kan give et hint til hvor mit problem det ligger eller hvad jeg skal gøre for at få ASP siden til at kommunikere med mySQL databasen??
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. marts 2003 - 13:37 #1
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={MySQL};Server=localhost;Database=minDB;Option=16834;UID=;Pwd=;"

har indsat en  ; inden server .

//akkj
Avatar billede playmo Nybegynder
28. marts 2003 - 14:18 #2
tak for det, men når det er rettet giver kodestump2 den samme fejlbesked som kodestump 1.. :( dvs..

Microsoft OLE DB Service Components (0x80040E73)
Initialiseringsstrengens format stemmer ikke overens med OLE DB.
/hp/pages/billeder.asp, line 11
Avatar billede playmo Nybegynder
28. marts 2003 - 23:28 #3
Jeg vil lige gøre opmærksom på folk der evt. læser dette spørgsmål og tror at det er løst....

Mit problem er der stadig så jeg ville stadig blive meget glad for hjælp!!
Avatar billede playmo Nybegynder
29. marts 2003 - 01:44 #4
Ok, jeg har set min fejl i DRIVER sætningen.. rettet den men nu er der denne fejltype ved begge instansieringer:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.
/hp/pages/billeder.asp, line 18