Avatar billede japlex Nybegynder
28. marts 2003 - 10:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl?

Hvad betyder nedenstående meddelelse som jeg får når jeg "kører" min applet i Sun Studio??

java.security.AccessControlException: access denied (java.lang.RuntimePermission accessClassInPackage.sun.jdbc.rowset)
        at java.security.AccessControlContext.checkPermission(AccessControlContext.java:270)
        at java.security.AccessController.checkPermission(AccessController.java:401)
        at java.lang.SecurityManager.checkPermission(SecurityManager.java:542)
        at java.lang.SecurityManager.checkPackageAccess(SecurityManager.java:1513)
        at sun.applet.AppletSecurity.checkPackageAccess(AppletSecurity.java:200)
        at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(AppletClassLoader.java:109)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:262)
        at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:322)
        at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)
        at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:509)
        at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:123)
        at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(AppletClassLoader.java:146)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:306)
        at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(AppletClassLoader.java:112)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:262)
        at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:322)
        at MyApplet.initComponents(MyApplet.java:29)
        at MyApplet.init(MyApplet.java:19)
        at sun.applet.AppletPanel.run(AppletPanel.java:341)
        at java.lang.Thread.run(Thread.java:536)

Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2003 - 10:13 #1
Du skal have tilføjet noget til din policy fil:
  http://forum.java.sun.com/thread.jsp?thread=86998&forum=48&message=223797
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2003 - 10:13 #2
Og ja applet security model er måske nok god for security men
giver en masse problemer for developere.
Avatar billede japlex Nybegynder
28. marts 2003 - 10:23 #3
OK - men hvordan gøre jeg så det, og hvad er en policy fil?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2003 - 10:26 #4
En policy fil styrer Java security herunder ikke mindst hvad
applets har lov til.
Avatar billede japlex Nybegynder
28. marts 2003 - 10:26 #5
OK - men hvordan gør jeg??
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2003 - 10:28 #6
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2003 - 10:37 #7
Og det er som sagt ikke helt nemt.
Avatar billede japlex Nybegynder
28. marts 2003 - 10:57 #8
OK - nu har jeg tilføjet noget til min policy file, men får nu nedenstående fejl. som har at gøre med denne stump kode:

jComboBox1.setModel(new org.netbeans.lib.sql.models.ComboBoxModel (nBJdbcRowSet1, "SagsHeadLine", null, null, null));

Error: Null driver specified.
java.sql.SQLException: Invalid State
        at sun.jdbc.rowset.JdbcRowSet.checkState(JdbcRowSet.java:183)
        at sun.jdbc.rowset.JdbcRowSet.getMetaData(JdbcRowSet.java:1227)
        at org.netbeans.lib.sql.models.ComboBoxModel.refreshComboBox(ComboBoxModel.java:382)
        at org.netbeans.lib.sql.models.ComboBoxModel.init(ComboBoxModel.java:364)
        at org.netbeans.lib.sql.models.ComboBoxModel.<init>(ComboBoxModel.java:154)
        at org.netbeans.lib.sql.models.ComboBoxModel.<init>(ComboBoxModel.java:84)
        at MyApplet.initComponents(MyApplet.java:47)
        at MyApplet.init(MyApplet.java:19)
        at sun.applet.AppletPanel.run(AppletPanel.java:341)
        at java.lang.Thread.run(Thread.java:536)
java.sql.SQLException: Invalid State
        at sun.jdbc.rowset.JdbcRowSet.checkState(JdbcRowSet.java:183)
        at sun.jdbc.rowset.JdbcRowSet.getMetaData(JdbcRowSet.java:1227)
        at org.netbeans.lib.sql.models.ComboBoxModel.refreshComboBox(ComboBoxModel.java:382)
        at org.netbeans.lib.sql.models.ComboBoxModel.init(ComboBoxModel.java:364)
        at org.netbeans.lib.sql.models.ComboBoxModel.<init>(ComboBoxModel.java:154)
        at org.netbeans.lib.sql.models.ComboBoxModel.<init>(ComboBoxModel.java:84)
        at MyApplet.initComponents(MyApplet.java:56)
        at MyApplet.init(MyApplet.java:19)
        at sun.applet.AppletPanel.run(AppletPanel.java:341)
        at java.lang.Thread.run(Thread.java:536)

Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2003 - 11:01 #9
Altså nu har jeg ikke set din præcise kode.

Så jeg kan ikke sige præcis hvad problemet er.

Fejl teksten lyder som du forsøger at bruge et JdbcRowSet
der enten ikke er åbnet eller lukket.

Men det er kun et gæt.
Avatar billede japlex Nybegynder
02. april 2003 - 00:25 #10
Tak for hjælpen - det hjalp mig da videre!