Avatar billede rasmuslund Nybegynder
28. marts 2003 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

<input> og type ?!?

Hej

Jeg har behov for at kunne ændre type på et <input> felt, jeg vil gerne ændre en række checkboxe til radiobuttons.

Jeg har søgt lidt rundt her på eksperten.dk, og jeg kan se at spørgsmålet har været stillet mange gange før, men jeg syntes ikke at et entydigt og brugbart svar er givet, mine undersøgelser har vist mig at følgende lille stump kode:

var thisElement = document.forms[0].send;
thisElement.type = "radio";

i et javascript virker i Netscape 6.* men det virker ikke i IE 6 ?!? så det kan altså lade sig gøre. Men mit spørgsmål er så om der er nogen der er faldet over en måde at gøre det i IE???

rasmuslund c",)
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2003 - 15:20 #1
<ole>

<script type="text/JavaScript">
function myTest() {
    document.getElementById("ib").outerHTML = '<input type="radio" id="ib">';
}
</script>
<form>
    <input type="text" id="ib"><br>
    <button onclick="myTest();return false;">TEST</button>
</form>

/mvh
</bole>
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
28. marts 2003 - 15:29 #2
Der virker fint nok med en, men jeg har en række chekboxe som hedder det samme. og jeg vil gerne skifte dem alle sammen.

rasmuslund c",)
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2003 - 15:48 #3
Så lav en løkke, hvor du gør det ved dem alle sammen - efter samme princip. Det virker fint med ligeså mange, du ønsker.
/mvh
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
31. marts 2003 - 09:15 #4
Ja det var ikke lige helt den løsning jeg ville have - men den er da brugbar.
olebole >> Tak :-)

rasmuslund c",)
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2003 - 19:23 #5
Du kan ikke ændre typen på et form-element, så du kan ikke gøre så meget andet  :)
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
01. april 2003 - 09:40 #6
Jo det kan du godt i Netscape 6 (Mozilla)..
Der for kunne jeg ikke helt forstå hvorfor det ikke kunne lade sig gøre i IE.

Men jeg har brugt din model og det virker så det jo fint.

rasmuslund c",)
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2003 - 21:50 #7
yups, men at kunne i Mozilla og ikke i IE betyder: "Det kan man ikke" ... men så er det jo fint, vi kan alligevel  :)
/mvh