Avatar billede perfi Nybegynder
28. marts 2003 - 09:37 Der er 10 kommentarer

fejl o ASPupload

Hej.

Vi køre AspUpload ver. 3. OG DET HAR KØRT FINT INDTIL FOR EN UGE SIDEN, men nu fungere det ikke. FEJL:

"Microsoft VBScript runtime error '800a01f5'

Illegal assignment: 'file'

/common/edit/logic/logic_uploadscript.asp, line 34"

line 34: er starten af løkken som uploader
"For Each File in Upload.Files"

er der en der har støt på denne fejl før?.
Avatar billede amd Nybegynder
28. marts 2003 - 10:00 #1
Er det en fejl, der er opstået af sig selv ?
Eller er det efter du har pillet ?
Avatar billede perfi Nybegynder
28. marts 2003 - 10:11 #2
ja, det er jo ikke til at vide med sikkerhed. Men det modul vi har implementeret komponent funktionalliteten i er der ikke pillet ved. En anden ting vi har undersøgt er selvfølgelig om vi har "kommet til" at tildelt en variable med navnet 'file' en ny værdi - og der er der ikke. Det er et reseveret ord, så den er ikke benyttet som var.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. marts 2003 - 10:25 #3
Prøv at geninstallere komponenten.

//akj
Avatar billede perfi Nybegynder
28. marts 2003 - 10:31 #4
Det er gjort.. Uden held.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. marts 2003 - 10:33 #5
kan du ikke vise lidt mere kode ?
Avatar billede perfi Nybegynder
28. marts 2003 - 10:40 #6
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Upload.Save

if local=1 then
    path="e:\wwwroot\"&Upload.Form("siteActivated")&"\images\"
else
    path="d:\tsf\"&Upload.Form("siteActivated")&"\images\"
end if

actualPath = path & Upload.Form("path") & "\" & newModelId

'Lav directory
Upload.CreateDirectory actualPath, True

'Upload billederne
For Each File in Upload.Form
  File.SaveAs actualPath & "\" & File.FileName
  Response.Write "Fil gemt som " & File.FileName & "<BR>"
Next

ja, det er taget ud af ASPUpload manualen, så der skulle ikke være noget hokuspokus der...
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. marts 2003 - 10:42 #7
Det ser jo fint ud.
En mulighed kunne være at formen ikke postes korrekt ??

//akj
Avatar billede perfi Nybegynder
28. marts 2003 - 10:46 #8
Formen postes således, både med data og billede upload:

<FORM NAME="subscribeform" METHOD="POST" ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="layout/layout_uploadscript.asp?Id=<%=ID%>" ONSUBMIT="return checkFields(col_firstname.value, col_lastname.value, col_email.value, col_street.value, col_housenumber.value, col_zip.value, col_city.value, col_birthday.value, col_height.value, col_weight.value, col_eyes.value, col_hair.value, col_job.value, col_modelbefore.value, FILE1.value, FILE2.value, FILE3.value, FILE4.value);">

FILE1.value til FILE4.value er billeder, resten er tekst...
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. marts 2003 - 10:49 #9
Ser jo også fint ud.

Jeg har altså på fornemmelsen at det er serveren / komponenten den er gal med, ellers har jeg ingen idéer

Desværre/
//akj
Avatar billede perfi Nybegynder
28. marts 2003 - 11:00 #10
ja, jeg er løbet tør for ideér selv...men tillad mig at holde spørgsmålet åbent lidt endnu. Hvis jeg finder fejlen så poster jeg det her!.

Andre er selvfølgelig velkommen til at komme med et løsningsforslag...