Avatar billede ra1101 Nybegynder
27. marts 2003 - 15:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Sidenummer og Sortering

Jeg har en database med over 800000 poster, som jeg skal have skrevet ud i en rapport med 1 til hver af de 296 kunder som er i databasen.
Jeg har lavet en Rapport som grupperer det korrekt, men mit problem er at sidenummereringen jo kører fortløbende.
Jeg vil gerne have at den starter forfra hver gang den når til en ny kunde.

Derudover har jeg et andet problem, som er sortering.
Jeg har et tekstfelt som indeholder tal.
Ex. 10x4, 10x5......10x40. Access sorterer jo disse, som den "skal", men jeg vil gerne have at den sorterede det som om det var et "talfelt".
Spørgsmåler er: Kan man det?????

Rene'
Avatar billede jkrons Professor
27. marts 2003 - 15:47 #1
Sidenummmeringen kan jeg ikke lige gennemskue.

Sorteringen kan klares ved i en forespørgsel at sortere på udtrykket Val(tal)
Avatar billede ra1101 Nybegynder
27. marts 2003 - 15:51 #2
jkrons< Den fik jeg ikke lige, kan du forklare det nærmere???
Avatar billede jkrons Professor
27. marts 2003 - 15:53 #3
Hvis du har dit talfelt kan du i en forespørgsel - som jeg går ud fra ligger til grund for rapporten, lave et ekstra felt
Sort: Val([felt med tal som tekst]). Sorter på dette felt. Du behøver så ikke at medtage det ekstra felt i rapporten.
Avatar billede ra1101 Nybegynder
27. marts 2003 - 15:53 #4
jkrons< Iøvrigt foregår sorteringen jo inde i rapporten????
Avatar billede jkrons Professor
27. marts 2003 - 15:58 #5
Så tror jeg ikke det kan lade sig gøre.
Avatar billede terry Ekspert
27. marts 2003 - 19:19 #6
Heres the idea, I'll let you do the coding.

You have a form with a button on.
In the on click event for the button you open a recordset which selects DISTINCT kunder.

Now you loop through the recordset and for each kunder you open the report including the kunder in the WHERE parameter
EXAMPLE:
docmd.OpenReport "TheReport",acViewDesign,,"Kunder = " rst!Kunder
Avatar billede terry Ekspert
27. marts 2003 - 19:19 #7
change acViewDesign to acViewNormal
Avatar billede pc-gram Nybegynder
28. marts 2003 - 09:35 #8
Hvis ikke den kan klare at sortere på VAL(tal) fordi 'tallet' er en blanding af tekst og tal ('10x40') kunne du jo lave et ekstra felt alene med det formål at styre den indbyrdes sortreingsrækkefølge.