Avatar billede ratzai Nybegynder
14. november 2000 - 19:11 Der er 4 kommentarer

Delphi link

Jeg har 2 spørgsmål

1-Hvordan kan man lave et  link i delphi
2-hvordan kan man lave en søgefunktion hvis man laver et tekstbehnadlingsprog.?
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
14. november 2000 - 21:05 #1
Uses ShellApi;

Internet Link: Shellexecute(handle,\'open\',\'http://www.southpark2k.dk\', nil,nil,sw_show);

Mail Link: ShellExecute(0, Nil,\'mailto:thomas@southpark2k.dk\', Nil, Nil, SW_NORMAL);
Avatar billede borrisholt Novice
15. november 2000 - 09:06 #2
1)

Placer 2 labels på den form. Lad label1 og label2 have samme mouseMoveEvent. Giv dem hvert deres onClick event. Og skriv så det følgende :

unit Unit1;

interface

uses
  Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
  StdCtrls;

type
  TForm1 = class(TForm)
    Label1: TLabel;
    Label2: TLabel;
    procedure Label1Click(Sender: TObject);
    procedure Label1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
    procedure FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
    procedure FormCreate(Sender: TObject);
    procedure Label2Click(Sender: TObject);
  private
    { Private declarations }
  public
    { Public declarations }
  end;

var
  Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

uses
  ShellAPI;
procedure TForm1.Label1Click(Sender: TObject);
begin
  ShellExecute(handle,\'open\',PChar(\'mailto:\'+ (Sender as TLabel).Caption),\'\',\'\',SW_SHOWNORMAL);
end;

procedure TForm1.Label1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,  Y: Integer);
begin
  with (Sender as TLabel) do
  begin
    Font.Color := clBlue;
    Font.Style := [fsBold,fsUnderline];
    Cursor := crHandPoint;
  end;

procedure TForm1.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,  Y: Integer);
begin
  Label1.Font.Color := clBlack;
  Label1.Font.Style := [fsBold];

  Label2.Font.Color := clBlack;
  Label2.Font.Style := [fsBold];
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
  Label1.Caption := \'Jens@Borrisholt.com\';
  Label2.Caption := \'http://Borrisholt.com\';
end;

procedure TForm1.Label2Click(Sender: TObject);
begin
  ShellExecute(handle,\'open\',PChar((Sender as TLabel).Caption),\'\',\'\',SW_SHOWNORMAL);
end;

end.

Så har du lidt WEB efekt over det ...

Se i øvrigt : http://www.eksperten.dk/spm/27023

2)
  Du skriver et algoritme der kan søge en tekst igennem fx en Boyer-Moore eller en hurtigere .. Jeg sidder lige og arbejder på en det er hurtiger, stjålet fra et Tysk C++ magasin ... Skriv til mig sidst på dage så skulle den være i vinkel ...

Jens B
Avatar billede ratzai Nybegynder
17. marts 2001 - 23:24 #3
Jeg fattede altså desværre ikke en s... af det i skrev hvis jeg ikke får nogle forestålige svar lukker jeg mit spm
Avatar billede borrisholt Novice
19. marts 2001 - 06:29 #4
ratzai  >> ???

Jens B