Avatar billede sagdjb Nybegynder
27. marts 2003 - 14:20 Der er 5 kommentarer

Parse en html side i ASP

Jeg prøver at lave en "sniffer" funktion der går ind over finder overskrifter på udvalge sider. Til dette skal jeg kunne parse HTML... Her benytter jeg mshtml.htmldocument, men kun i VB, for jeg kan nemlig ikke lave en server.createObject på dette komponent.

Er der nogle der har prøvet at parse html via asp (altså html fra en anden url)??
Avatar billede dk_akj Nybegynder
27. marts 2003 - 14:25 #1
Avatar billede sagdjb Nybegynder
27. marts 2003 - 14:38 #2
Men hvis jeg får data tilbage (Hvilket jeg ikke gør endnu - må være en bug fra min side), kan jeg jo ikke parse det!! -Det vil sige at alt skal gøres som streng operation, hvilket er lidt vel meget besværligt. Når man alligevel har en html-parser, må man da kunne bruge den?!?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
27. marts 2003 - 14:40 #3
Avatar billede sagdjb Nybegynder
27. marts 2003 - 14:44 #4
Man kan ikke parse al HTML med en XML parser (ellers ville jeg bare bruge msxml). HTML behøver ikke at være well-formed (Især ikke skod HTML til IE), derfor vil jeg bruge mshtml.HTMLDocument... men den kan ikke creates i ASP!!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
27. marts 2003 - 14:45 #5
jeg trækker mit svar tilbage....

//akj