Avatar billede gliczynski Nybegynder
27. marts 2003 - 12:34 Der er 7 kommentarer

Pause afviklingen af en funktion....???

Hejsa..

Jeg ville lige høre om der er nogen som har lavet en stump kode, som får en funktion til at PAUSE i f.eks. 200ms, hvorefter den fortsætter i funktionen..

f.eks. noget lignende det her..

function minFunk(){

Vent_i_200ms....

alert("Så har vi ventet nok....")

}

Jeg kender til setTimeout funktionen, men jeg skal ikke afvikle en anden funktion - men fortsætte med den nuværende funktion som jeg allerede står i????

Nogen som har en idé til det....

Gliczynski
Avatar billede krsk Nybegynder
27. marts 2003 - 12:45 #1
<script language="JavaScript">
    function fun2()
    {
        // gør noget her
    }

    function fun1()
    {
        // gør noget her
        window.setTimeout('fun2()', 5000);
    }
</script>

<body>
<script language="JavaScript">
    fun1();
</script>
</body>

Du kalder fun1() og efter 5000 (5seconds), fun2() vil kører
Avatar billede krsk Nybegynder
27. marts 2003 - 12:46 #2
arf havde ikke læst din sidste sætning :-(
Avatar billede krsk Nybegynder
27. marts 2003 - 12:51 #3
Kan du forklare hvorfor du ikke vil bruge en anden function? Jeg kan ikke rigtig finde er god begrundelse ?
Avatar billede gliczynski Nybegynder
27. marts 2003 - 12:59 #4
Det kode som jeg har nu er temlig indviklet og kan ikke skrives om... Endvidere er functionerne oprette som obj i siden osv osv.. det er lidt tricky..

Jeg står nu at den situation, at jeg bliver nød til at kunne pause afviklingen og fortsætte efter f.eks. 200ms. Pausen afhænger af variablerne som ryger med ind i funktionen...

Det burde da være muligt...

Men det er der mit problem ligger...

Gliczynski
Avatar billede krsk Nybegynder
27. marts 2003 - 13:42 #5
Svineren ville være at lave et loop...men det vil jo så afhænge af klient CPU kraft hvor længe det rent faktisk kører.

Eller:

Det jeg ville gøre var at lave en check parameter som fortalte om der er tale om at du har kaldt din wait funktion...hvis den er sat så skal den hoppe til efter din wait funktion og fortsætte.

Dvs. eksekveringen er som følger:

DINFunktion(harventet)
{
IF(harventet=='NEJ')
{

window.setTimeout('wait()', 5000);

}
else
{
fortsætte her:
}

function wait()
{

dinFuntion('JA');

}
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2003 - 22:26 #6
<ole>

Jamen, hvis resten af din kode ikke kan skrives om, er det jo godt, du har en papirkurv på skrivebordet ... det er nemlig så den eneste udvej at kaste dit projekt der.
Hvis det er nødvendigt at pause et JavaScript, er projektet grebet forkert an - og er det ikke muligt at skrive scriptet om, må projektet droppes.
Der er ingen anvendelig mulighed for at pause et JS.

/mvh
</bole>
Avatar billede krsk Nybegynder
28. marts 2003 - 07:59 #7
I det må jeg være fuldstændig enig! Jeg ville også re-designe min funktion såfremt den var i den form som du beskriver. Dog vil jeg mene at det jeg har beskrevet rent faktisk virker! Det er ikke pænt, men det virker.

Hvis din funktion er ikke er for lang kan du jo poste den, så kan vi komme med nogle foreslag til re-design.

/Kristian