Avatar billede hulla Novice
27. marts 2003 - 11:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dato udtræk,...

Jeg vil gerne have en algoritme som tager dags dato og lægger f.eks. 30 dage til, for derefter, at sammenligne med en dato i en tabel.

Jeg tror det er ret simpelt men kender ikke syntaksen.

Pseudo: Select GetDate() + 30 dage <= Main.DateOfCreation.

Skriv endelig hvis det ikke er forståeligt

:o)
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
27. marts 2003 - 11:55 #1
Select * from tabel where Current_timestamp + 30 <= datofelt
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
27. marts 2003 - 11:55 #2
Du var faktisk ret tæt på...

Mener også det kan laves med getdate() i stedet for Current_Timestamp.
Avatar billede hulla Novice
27. marts 2003 - 12:07 #3
kanon, ser ud til at virke,.. men hvorfor er det lige dage den trækker fra,.. hvad nu hvis man vil trække timer fra?
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
27. marts 2003 - 12:09 #4
Sådan er det bare....  (jeg har ikke fundet en forklaring på det, men bare konstateret at det virker).

Hvis du vil trække timer fra tror jeg at du kan du gøre sådan her :

Select * from tabel where Current_timestamp - convert(datetime, '01:00:00') <= datofelt
Avatar billede ocp Nybegynder
27. marts 2003 - 12:18 #5
Den korrekte måde er:

DateAdd(d, 30, GetDate())
Avatar billede ocp Nybegynder
27. marts 2003 - 12:19 #6
Pierre>> Hvis der skal trækkes fra er det såmænd bare: DateAdd(d, -30, GetDate())
Avatar billede meku Nybegynder
27. marts 2003 - 12:25 #7
Hvid du bruger funktionen dateadd() kan du selv bestemme om det skal være dage eller timer(eller minutter el...) du lægger til/trækker fra

F.eks. dateadd(d,30,Current_Timestamp) for at lægge 30 dage til eller
f.eks. dateadd(hh,-10,Current_Timestamp)for at trække 10 timer fra.