Avatar billede superanden Nybegynder
27. marts 2003 - 11:25 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

XP restart

Hej,

Her på det sidste er mit WinXP pro begyndt at genstarte helt vildt. Nogle gange bliver den bare ved med at genstarte hvergang den når til Welcome, selvom at den har stået slukket i måske en dag. Andre gange kan jeg være heldig at kunne bruge den i ca. 1 time før den genstarter.

I de gange hvor jeg er kommet ind i windows har jeg ¨målt temperaturen, og den ligger helt normalt på 55grader (1600+, MIST silent twin).

Hvergang computeren starter op vil den gerne lave en checkdisk på drev d (programmer).

Jeg har prøvet at køre en repair af windows men uden held.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

//Anders
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2003 - 11:30 #1
Det kan være din Power supply der er blevet ustabil.
Hvor mange Watt er den på ??
Avatar billede superanden Nybegynder
27. marts 2003 - 11:36 #2
300W... Men forstår ikke hvorfor dette skulle kunne give problemer. Har jo altid fungeret, og kom bare pludseligt. I starten genstartede den hvertime og senere blev det til oftere og oftere...
Avatar billede cherita.dk Nybegynder
27. marts 2003 - 11:40 #3
Hej superand! Dette er godt nok på ingen måde en hjælp... men jeg var ude for præcis det samme og undersøgte alt på min pc - og jeg kunne ikke finde noget, der lignede fejl. Det korte af det lange; jeg slettede min XP og bruger nu 2000 ... og nu oplever jeg ingen problemer men besynderlige genstarter, uprovokerede slukninger m.m.
Avatar billede cherita.dk Nybegynder
27. marts 2003 - 11:41 #4
hov... og nu oplever jeg ingen problemer MED besynderlige genstarter, uprovokerede slukninger m.m.
Avatar billede resten Nybegynder
27. marts 2003 - 11:48 #5
Prøv at højreklikke på denne computer-vælg egenskaber-klik på avanceret-indstillinger for start og genoprettelse og hvis der er hak i genstart automatisk ved systemfejl så fjern det og prøv nu at se i din logfil over systemet og se hvad den fortæller.
Avatar billede superanden Nybegynder
27. marts 2003 - 11:48 #6
har dog også overvejet at skifte tilbage til mit gamle win 2k, men er jo blevet lidt xp fan, og vil da fortrekke at beholde det. Og så er det ret mange penge at smide ud af vinduet bare fordi man finder ud af at det ikke køre som det skal, derfor har jeg lagt dette indlæg på eksperten. For hvis det er sket for andre også, må der vel være en der har fundet fejlen
Avatar billede superanden Nybegynder
27. marts 2003 - 11:50 #7
resten <-- hvorfinder jeg min logfil over systemet?
Avatar billede rbnh Nybegynder
27. marts 2003 - 12:12 #8
Jeg bruger selv mest Windows XP og har investeret i 2 x XP og foretrækker helt klart Windows XP.

På en Pentium III PC har jeg haft lignende problemer og jeg afhjalp fejlen ved at have opdaterede grafikkort drivere og eller opdateringer via Microsoft update. Derefter kontrol af harddiske og defragmentering har man endvidere en harddisk controller og hvis man kan justere PC Bus Utilization så prøv også at justere den lidt ned.
Avatar billede resten Nybegynder
27. marts 2003 - 12:12 #9
Din logfil finder du under administration i kontrolpanelet.
Avatar billede arnelars Nybegynder
27. marts 2003 - 15:44 #10
måske er det det et problem med en driver fordi det var det med mit asus p4s8x hvor jeg efter lang tid fandt ud af at det var mit indbyggede lydkort der skabte problemet. den genstartede i en uendelighed indtil jeg opdaterede lydkortet ( fremragende lyd )
hvis det er en nyere pc er en 430 watt psu nok at foretrække men det er ikke der du har et problem tror jeg.
gå tilbage og husk hvad har du gjordt/opdateret og så videre.
god jagt :-)
Avatar billede superanden Nybegynder
28. marts 2003 - 11:36 #11
Hmm, jeg ville prøve at afinstallerer windows helt fordi jeg ville starte forfra med alle driverne. Men jeg kan ikke komme ind i xp installationen. Hvergang den når til Tryk Enter for at fortsætte genstarter den :-(

Den er begyndt at komme op og sige at fejlen skyldes min display driver til mit Asus GeForce 2 GTS. Den har jeg så prøve at opdaterer til 43.00, men det hjalp heller ikke :-(

Nu er jeg ret irriteret.

Ville så prøve at formaterer med en bootdisk, men både når jeg valgte Start med og uden cd-rom support kunne jeg ikke få lov til at se mit C drev. Og nu er jeg ret langt ude hvor jeg ikke kan bunde...
Avatar billede resten Nybegynder
28. marts 2003 - 11:42 #12
Du skal prøve at boote op på din cdrom og så formater den ved hjælp af cden det gør det hele meget nemmer.
Avatar billede superanden Nybegynder
28. marts 2003 - 11:45 #13
resten <-- Kan ikke formatere med cd-rom da den genstarter hvergang jeg skal trykke enter for at fortsætte installationen
Avatar billede resten Nybegynder
28. marts 2003 - 11:47 #14
Hmm det lyder spøjst har du tjekket om det evt kunne være dine rem ?
Avatar billede superanden Nybegynder
28. marts 2003 - 11:49 #15
Nej, hvordan gør jeg det?

Men er begyndt at få mærkelige tegn på skærmen når jeg booter op såsom når jeg f.eks. vil vælge start op emd sidste bedste indstillinger er der et , på midten af skærmen og andre stader har jeg fået ! ; og " Nogen gange er det ! ved mit grafikkort når jeg booter op...
Avatar billede resten Nybegynder
28. marts 2003 - 11:51 #16
Hvis du har flere ram klodser i så kan du prøve en af gangen.
Avatar billede superanden Nybegynder
28. marts 2003 - 11:52 #17
Har kun en... Men tvivler på at det er den...

Har en ældre IBM 60GB harddisk som jeg køre med windows og mine programmer på, har lidt den i tankerne. IBM har jo ikke lige været de bedste de sidste par år.
Avatar billede superanden Nybegynder
28. marts 2003 - 12:02 #18
plz someone who can helpme?
Avatar billede resten Nybegynder
28. marts 2003 - 12:15 #19
Kan du så ikke prøve at hive din IBM HD ud og se om det er den?
Avatar billede superanden Nybegynder
28. marts 2003 - 12:21 #20
jo, og så bare prøve at installere xp på maxtoren?
Avatar billede resten Nybegynder
28. marts 2003 - 12:31 #21
Jeps hvis du mener det kan være den der laver bøvl.
Avatar billede superanden Nybegynder
28. marts 2003 - 12:36 #22
HAr prøvet at hive den ud for at installere xp, men den giver stadigvæk samme problemer...
Avatar billede superanden Nybegynder
28. marts 2003 - 15:39 #23
JUBII.... Fandt en løsning, hvis nogen skulle være interesseret...

Formaterede og installerede win 2k. Og derefter kunne jeg godt komme helt ind i xp installationen :-D

Så nu fungerer det perfekt igen :-)
Avatar billede sportenkim Nybegynder
09. juli 2003 - 23:03 #24
Hvad er power fan & Chassis fan. Kan det ha noget at gøre med at min pc lukker ned lige pludsligt