Avatar billede zux Nybegynder
14. november 2000 - 16:34 Der er 3 kommentarer

Form 2 db

I made a form, and a confirm page. In the confirm page I dim\'ed all the form results like this:

dim name
name = Request.Form(\"name\")

Now I want to insert the results to a db called db/password.mdb -> password (the table). Can anyone please tell me how?
Here are the coloumns, and what varibale I want in them: (they are in order)

User: ruler
Pass: pass
Ruler: ruler
Planet: planet
Coords: coords
IRC: irc
ICQ: icq
Score: 0 (integer, not variable)
Rank: Apply (string, not variable)

Please tell it easy, step to step, I\'m a newbie :)
Avatar billede privaten Nybegynder
14. november 2000 - 17:15 #1
<%
Option Explicit

Dim objDB
Dim objRS
Dim sDBName

sDBName = \"dsn=Your DSN\"
Set objDB = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
objDB.Open sDBName

objDB.Execute(\"INSERT INTO password (User, Pass, Ruler, Planet etc) VALUES (\'ruler\',\'pass\',\'ruler\',\'planet\') \")

%>

Avatar billede zux Nybegynder
14. november 2000 - 18:48 #2
maybe I\'m stupid, but I\'m a newbie to databases. Can you please explain more detailed?
Avatar billede privaten Nybegynder
14. november 2000 - 22:07 #3
Dim objDB \' handle to a database object
Dim objRS \' handle to a recordset object, if needed

Dim sDBName \' name of DNS (ODBC connection name)

sDBName = \"dsn=Your DSN\"
Set objDB = Server.CreateObject (\"ADODB.Connection\") \' creates the database object
objDB.Open sDBName \' opens the database

objDB.Execute(\"INSERT INTO password (User, Pass, Ruler, Planet etc) VALUES (\'ruler\',\'pass\',\'ruler\',\'planet\') \") \' execute the SQL insert command on the database object